Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Valóban csak álom lenne az elektromos kamion ötlete?
A közelmúltban felmerült egy gyanúsan irreálisnak tűnő terv híre hazai e-teherautók gyártásáról. Bár az a bejelentés nyilván alaptalan, az irány nem feltétlenül téves.
Naponta háromszáz elektromos meghajtású nyerges vontató és a hozzá tartozó pótkocsi készülne eTruck néven egy Hegyeshalom közelébe tervezett gyárban - adta hírül az MTI, pedig a koncepció már a számadatok nyomán is megalapozatlannak tűnhet. Azóta sajtóhírekből kiderült, hogy a partnerként feltüntetett cégek a jelzett formában biztosan nem működnek együtt a bejelentővel.
A sajnálatos ügy kapcsán felmerülhet a kérdés: van-e értelme egyáltalán elektromos hajtással felvértezni az utak királyait, amelyek fő célja, hogy hatalmas terheket mozgassanak általuk? A felvetés azért is jogos, mert még a személyautók világában sem biztos, hogy hosszabb távon reálisan fenntartható városi használaton kívül a kipufogómentes közlekedés. Meg lehet oldani, de mindennek ára van.
Mégis számos cég foglalkozik elektromos hasznogépjárművek fejlesztésével. A Tesla egyáltalán nem titkolja ilyen irányú törekvéseit, a Daimler is nyitott ebbe az irányba, a Scania pedig trolikamionokban látja a szállítmányozás zöld jövőjét.
A Tesla hamarosan be is mutathatja saját e-kamionját, ám az amerikai Cummins beelőzte őket. A Portfolio.hu híradása szerint ugyanis az alapvetően dízeles és gázüzemű erőforrással ellátott haszongépjárműveket gyártó vállalat a nyilvánosság elé lépett ugyanis AEOS nevű - működőképes - modelljével, amely teljesen elektromos, hatótávja ideális körülmények között mintegy 160 kilométer. Ebből az következik, hogy a 140 kWh-s akkumulátorral szerelt monstrum elsősorban városi, elővárosi, illetve kikötői felhasználás során állhatja meg a helyét. További akkumulátorok segítségével akár 500 kilométer közelébe is feltornászható a hatótáv, de bizonnyal nem véletlen, hogy az alapfelszereltségű változat nem kapta meg a nagyobb energiatárolót.
Az AEOS műszerfala |
Hogy megéri-e a befektetést ilyen típusú járművek fejlesztése, gyártása, majdan megvásárlása, nehéz előre látni. Az viszont egyértelmű, hogy a realitásnak vannak határai, amelyeket érdemes tiszteletben tartani.