Trend Túl lehet élni egy Smartban az ütközést?

Túl lehet élni egy Smartban az ütközést?

Biró Csongor | 2014.07.18 11:18

Túl lehet élni egy Smartban az ütközést?

Az új Smart két- és négyajtós bemutatása előtt a Mercedes valós töréstesztben bizonyította, hogyan védi utasát az új miniautó biztonsági cellája.

Hirdetés
A teszt előkészületei

Bár még hivatalos NCAP-törésteszten nem esett át a kis Smart, házon belül már bizonyították hatékony védelmét. A Daimler valós töréstesztben mérette meg a kétajtós, 2,69 méteres, 1124 kilogrammos Smartot, ellenfeléül egy 2,3 tonnás Mercedes-Benz S-osztályt választottak. Az ötven kilométer/órás sebességgel haladó Smart félig frontálisan ütközött a nagytestű, szintén ötven kilométer/órás sebességgel haladó luxus limuzinnal. A hatalmas ütközés ellenére a Smart utasa jó esélyekkel élte túl a karambolt. A házon belüli teszttel a Daimler azt kívánta igazolni, hogy az új Smartot ugyanazzal a gondossággal, odafigyeléssel és technológiai vívmányokkal építették meg, mint a zászlóshajó S-osztályt vagy a már nálunk s kapható új C-osztályt.

A tömegarány 1:2,1

A Smartnál tridion utascellának nevezik az autóban ülők túléléséért felelős, merev, a kókuszdió héjához hasonló vázat, amely elegendő energiát nyel el frontális ütközéskor ahhoz, hogy a sofőr és az utas ne szenvedjen végzetes sérüléseket. Megépítéséhez ultra nagy szilárdságú acélt használtak, a védelem további szintjéért továbbfejlesztett légzsákok és biztonsági övek felelnek. Alapfelszerelés például a sofőr térdlégzsákja.

Brutális erejű volt az ütközés

A hivatalos törésteszteken nem valós autó kontra autó ütközéseket szimulálnak, így az általában négy-öt csillagos eredmények hamis biztonságérzetet adnak. Eltérő méretű és tömegű autóknál teljesen már erők hatnak a bent ülőkre, így hiába a tökéletes biztonsággal kecsegtető luxusautó, egy kamion ellen legtöbbször nincs védelem. A Mercedesnél az autó tervezésekor figyelembe veszik ezt és eleve nagyobb gyűrődő zónát alakítanak ki, hogy az ütközést elszenvedő másik autóban ülők életben maradási esélyei javuljanak, a Mercedesben ülők maximális védelme mellett. Az, hogy a Smartban ülők megúszták az ütközést, az S-osztály biztonságának is köszönhető.

Mindkét autó gyűrődési zónája eltűnt

Törésteszt 2014-ben

A Mercedes már 2006-ban is bizonyította a tridion utascella biztonságát, akkor 70 kilométer/órás sebességgel ütköztették a kocsik akkori verzióit.

Törésteszt 2006-ban

Kiemelt Partnereink