Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Színt vallott Müller: egyben marad a konszern
Nem változik a VW-konszern jogi struktúrája – vagyis várhatóan nem cserél gazdát egyetlen márka sem, ahogy nem szerveződik külön egység az elektromos és önjáró gépek fejlesztésére sem.
Javában tart a Frankfurti Autószalon, a szokásoknak megfelelően ellepték az autóipari médiát az újításokról szóló hírek és a legkülönfélébb témájú interjúk. Matthias Müller tegnap már adott egy komoly horderejű nyilatkozatot, ám a rendezvény többi napján sem maradt szótlan.
A VW vezére ezúttal azt árulta el, hogy hiába készül a konszern történelmének egyik legnagyobb átalakulására, a jogi struktúrában nem várható változás. A gyártó nem szervez külön jogi egységeket a különféle fejlesztéseknek, és várhatóan nagyobb eladásokra (például a Ducati kiárusítására) sem kerül sor.
Egy olyan autóipari óriás, mint a VW jogi struktúrája számos lehetőséget és kötelezettséget rejt magában, egy-egy változtatással a versenytársakhoz képest gyorsabban és egyszerűbben lehetne reagálni a piaci változásokra. Ennek fényében nem csoda, hogy a Daimler még júliusban számolt be róla, hogy jogilag több részre bontja üzletrészeit, ezáltal eurómilliárdokat szabadítva fel az elektromos és autonóm járművek fejlesztésére – írja az Automotive News.
Becslések szerint a VW-csoport holdingstruktúrára váltásával a jelenlegi 68 milliárd eurós piaci kapitalizáción felül további 50 milliárd eurós vállalati értéknövekedés lenne elérhető. Arra, hogy az egyik legnagyobb versenytárs lépése lépése ellenére a jogi felállás mégis változatlan marad, Müller egyszerű magyarázatot adott: mások mindig gyorsabbak a Volkswagennél, de valahogy még mindig sikeresek vagyunk.