Trend Rejtély: az Audi ugyanazzal a járműazonosító számmal szállított többezer autót?

Rejtély: az Audi ugyanazzal a járműazonosító számmal szállított többezer autót?

autopro.hu/Sz.K. | 2017.08.28 06:01

Rejtély: az Audi ugyanazzal a járműazonosító számmal szállított többezer autót?

Különös rejtélyre bukkant az Audi dízelbotrányban betöltött szerepét vizsgáló ügyészség: olyan dokumentumokat találtak, amelyekből kiderül, több ezer olyan járművet exportáltak Kínába, Koreába és Japánba, amelyeknek azonos volt a járműazonosító száma.

Hirdetés

A nyomozók akkor fogtak gyanút, amikor márciusban egy széleskörű razzia során a botrányhoz kapcsolódó dokumentumokat kerestek az ingolstadti gyártónál. A jelentés szerint az Audi könyvvizsgálóinál voltak a dokumentumok a járműazonosító számok újrafelhasználásáról.

A társaság szóvivője ugyanakkor elmondta, a vállalat nincs tudatában annak, hogy a járműazonosító számokat egynél többször is felhasználták volna.

A járműazonosító számnak minden jármű esetében egyedinek kell lennie, 17 számjegyből és nagybetűből áll, olyan, mintha a jármű DNS-e lenne, és olyan információkat is tartalmaz, hogy hol készült az autó, mi a gyártási éve, és egyéb motortulajdonságok is benne vannak. Ezeket a számokat használják a visszahívásoknál, a tulajdonosváltások lekövetésénél, a regisztrációknál és többek között a lopásoknál is.

Az EU-s és német szabályozások szerint a járműazonosító számoknak legalább 30 év kell, mielőtt újra forgalomba hozzák őket.

A Volkswagen-leány Audit júniusban nagyjából 24 ezer A7-es és A8-as modell visszahívására kötelezték. Később a vállalat közölte, hogy frissíti a motorszoftvereket, amik 850 ezer dízelautót tettek érintetté a károsanyag-kibocsájtási botrányban.

Azonban a járműazonosító szám rejtély új szintre tereli a történéseket.

Ha más nem is, a többször felhasznált járműazonosító számok érdekes Carfax keresési eredményeket mutatnának.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink