Trend Percek alatt feltölthető akkumulátort fejleszt a Daimler

Percek alatt feltölthető akkumulátort fejleszt a Daimler

autopro.hu/G.I. | 2017.09.15 11:33

Percek alatt feltölthető akkumulátort fejleszt a Daimler

Egy izraeli startup partnereként a klasszikus tankoláshoz hasonló időigényű technológiában lát fantáziát a német gyártó.

Hirdetés

Egészen pontosan a Daimler haszongépjárműves divíziója lépett stratégiai együttműködésre a StoreDot nevű céggel, akik a fejlesztési program harmadik szintjére elérve a realitás közelébe érkeztek a pár perc alatt feltölthető akkumulátorok megvalósítását illetően. Hogy nem holmi álomkergetésről szól a történet, hűen érzékelteti, hogy a német autógyártó mellett Roman Abramovics orosz milliárdos is beszállt az üzletbe, a Samsung Ventures és kínai, izraeli befektetők mellett.

A StoreDot elsődlegesen mobiltelefonok energiatárolói kapcsán kezdett olyan kutatásokba, amelyek pár percen belüli töltési képességet tesznek lehetővé, ám a Daimler belépésével az elektromos kisteherautók akkumulátoraira is ki fogják bővíteni a fejlesztési tevékenységet.

A kitűzött cél olyan akkumulátorok előállítása, amelyek közel félezer kilométeres hatótáv megtételére teszik képessé a rapid töltés által az adott járművet. A Daimler kiemelt prioritásként kezeli az elektromos haszongépjárművek területét, ezzel indokolta Martin Baum, a konszern globális teherautó és busz divíziójának vezetője, hogy "holisztikus megoldás" kimunkálásába fogtak a StoreDot partnereként.

Az izraeli startup koncepciója nanotechnológián alapuló rendszerrel és organikus alkotóelemek alkalmazásával érné el a nem könnyen elérhető eredményt. Kissé merésznek hangzik az a terv, amely szerint 2019 második felében gyártósorra küldenék az elektromos közlekedési eszközökben alkalmazható szupergyorsan tölthető akkumulátorokat, amelyek egy évre rá jelenhetnek meg a valós közlekedésben.

Amennyiben mégis sikeresen megvalósul a fejlesztés, számos flottaüzemeltető vállalat működhet majd sokkal gazdaságosabban - a töltési idő radikális csökkenése miatt ugyanis kevesebb járművel lehet majd ugyanazt a tevékenységet elvégezni. Leginkább Kínára fókuszálnak a fejlesztők lehetséges fő felvevőpiacként, de ha nem csupán a Daimler és nem csupán a haszongépjárművek számára készülnek majd ilyen akkumulátorok - ezt a a projekt jelenlegi állapotában igencsak elképzelhetőnek tartja a StoreDot -, akkor az egész világ közlekedése nyerhet majd a mostani fejlesztésből.

Kiemelt Partnereink