Beszállítók Nyomásfigyeléssel védi ki a defektet a Continental fejlesztése

Nyomásfigyeléssel védi ki a defektet a Continental fejlesztése

autopro.hu | 2014.08.14 11:02

Nyomásfigyeléssel védi ki a defektet a Continental fejlesztése

Az üzemeltetési költségek évek óta nagy fejtörést okoznak a fuvarozó vállalatoknak. A Continental abroncsnyomás-ellenőrző rendszere, a ContiPressureCheck segít a költségcsökkentésben, valamint a biztonságosabb és gazdaságosabb üzemeltetésben.

Hirdetés

Elég, ha az abroncsban az előírtnál csak egy kicsivel alacsonyabb a nyomás, máris megváltoznak a rugalmassági jellemzői, és így jelentősen lerövidül az élettartam. Átlagosan a kereskedelmi fuvarozásban részt vevő gépjárművek 12 százaléka közlekedik az előírtnál alacsonyabb abroncsnyomással, és az esetek többségében – elsősorban a megfelelő felügyelet hiányában – a nyomáscsökkenés folyamatos. Ez okozza a defektek több mint 90 százalékát.

Ha a gumiabroncsban túl magas a nyomás, akkor az a tervezettnél gyorsabban vagy egyenetlenül kopik. Ennek szintén az a következménye, hogy az abroncsot a vártnál korábban le kell cserélni. Nagyobb flottákkal dolgozó vállalkozásoknál ezek a problémák több millió forinttal növelhetik meg a költségeket, ami a profit rovására megy.

Az előírtnál alacsonyabb nyomás növeli a gumiabroncs gördülési ellenállását. A Continental számításai szerint évi 310 ezer forint többletkiadást okoz (403 forintos literenkénti gázolajárral számolva) minden egyes járműnél a helytelen abroncsnyomás egy nehéz tehergépkocsikból álló flottában.

A vállalat fejlesztése a felesleges kiadásoktól kíméli meg a fuvarozókat. A rendszer valós idejű adatokat szolgáltat az abroncsok nyomásáról és hőmérsékletéről a sofőröknek, akik szükség esetén azonnal reagálni tudnak. A rendszer egy 2 centiméter hosszú és kevesebb mint 20 gramm súlyú szenzorból és egy feldolgozóegységből áll. Előbbit a futófelület belsejében kell rögzíteni. Abroncscsere esetén az érzékelő néhány mozdulattal áthelyezhető az új abroncsba.

Az akkumulátor élettartama 6 év vagy körülbelül 600 ezer kilométer. A rendszert kiegészíti a jármű vázán elhelyezett vevőegység, valamint a sofőrkabinban az adatokat megjelenítő kijelző.

Kiemelt Partnereink