Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22A Tesla az Airbnb és az Uber kombinációját tervezi a robotaxijaival
2024.04.25 10:23Sikeresebb lenne függetlenként a Porsche?
2024.04.25 09:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem várt helyről jön a segítség a balesetek kárrendezéséhez
A mesterséges intelligencia fejlődése az autóipar újabb területén jelenthet segítséget: egy kicsivel csökkenhet a biztosítók munkája, illetve a baleseten áteső autósokat érő stressz.
A mesterséges intelligencia és a deep learning nem csak a gyártók szerelősorain jelenthet segítséget, hamarosan az autósok és biztosítótársaságok is hasznát vehetik a fejlett technológiának. Az Automobilwoche szerint ugyanis az olyan techcégek, mint az Apple, a Google vagy a Facebook által is fejlesztett képfelismerő programok a sérült személykocsik állapotának felmérésében is segítséget nyújthatnak.
A közösségi oldalakról is ismert arcfelismerő funkcióhoz hasonlítható alkalmazás tökéletesítésére már egy külön fejlesztőközpont is felállt. A digitalizálási feladatokra szakosodott ControlExpert cégnél naponta több ezer kép segítségével „tanítják” a számítógépeket, hogy önállóan is azonosítani tudják a járművek sérüléseit. A leendő funkcióval várhatóan egyszerűsödhet a kárrendezési procedúra.
A fogyasztói szempontból várhatóan a gyorsabb ügyintézésben megnyilvánuló fejlesztésnek ez csak az első állomása, a hosszú távú tervek között szerepel, hogy a jövőben a károk teljes felmérése automatizált legyen. Persze a jelentések, költségbecslések, számlák és egyéb dokumentumok előállítása persze már ma sem kizárólag manuálisan történik – többek között ennek is köszönhető, hogy a ControlExpert hatszáz alkalmazottja évente hatmilliónál is több személykocsit érintő káresetet dolgoz fel.