Trend Miért nem kérnek a cégek a digitalizáció előnyeiből?

Miért nem kérnek a cégek a digitalizáció előnyeiből?

MTI | 2016.04.13 10:13

Miért nem kérnek a cégek a digitalizáció előnyeiből?

A Cisco legújabb tanulmánya szerint tavaly csupán a vállalatok ötöde használta ki a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségeket, annak ellenére, hogy még a piacvezetők sem dőlhetnek hátra.

Hirdetés

Michael Ganser, az internetes hálózati cég Kelet-Európáért felelős alelnöke hangsúlyozta: a digitális vállalatok - így például az Uber, az airbnb vagy az Amazon - sokkal hatékonyabban képesek a vásárlók számára értéket nyújtani, nyitottak az új üzleti modellek kialakítására. Ennek hatására teljesen átrendeződhet majd a piaci struktúra, ami a cégek mintegy 40 százalékát érinti majd a következő 5 évben, mégis a szervezetek csupán 25 százaléka készül fel előre erre a kihívásra.

Az alelnök szerint a digitalizációval az iparágak között egyre nagyobb lehet az átfedés, a piac perifériáján lévő vállalatok hirtelen a középpontba kerülhetnek, miközben nagyvállalatok feldarabolódhatnak, kiszorulhatnak, veszíthetnek piaci részesedésükből.

Úgy vélte: a digitalizáció terjedésével a kiberbiztonság kulcskérdéssé válik, a sikeres védelmi stratégia 5,3 billió dolláros értéket eredményezhet a privát szektorban működő vállalatoknak a következő 10 évben.

A kutatás szerint a következő évtizedben a digitalizációból származó érték 71 százalékát a gyártási, a pénzügyi szolgáltatások, a kiskereskedelem, a távközlési, az egészségügyi, valamint az olaj- és gázkitermelési iparágak arathatják le a vizsgált 16 szegmens közül.

A Cisco szakemberei a potenciális digitális értéket az alapján határozzák meg, hogy a digitalizációhoz szükséges beruházások, innovációk hatására miként változik a vállalatok értéke, bevételeik és megtakarításaik.

Kiemelt Partnereink