Gyártók Mennyire veszélyesek az online autók?

Mennyire veszélyesek az online autók?

Panker Gergő | 2014.04.23 07:15

Mennyire veszélyesek az online autók?

Bár az egyre nagyobb teret hódító technológiának köszönhetően egyre több autó tud kapcsolódni az internethez, egy új felmérés szerint az amerikaiak nagy része aggódik a hekkerek támadásai és az esetleges adatlopások miatt.

Hirdetés

A Michigani Egyetem Közlekedési Kutatóintézetének (UMTRI) kutatása szerint az autósok 86 százaléka érdeklődik az online technológia iránt, ám 30 százalékuk erősen aggódik a potenciális adatvédelmi veszélyek miatt. Az autósok továbbá aggódnak a személyes adatok védelme miatt, mivel egy ilyen technológia lehetőséget ad a sebesség, illetve a tartózkodási hely folyamatos követésére - olvasható a thedetroitbureau.com oldalon.

A megkérdezettek 37 százaléka mérsékelten aggódik a fenti szempontok miatt és körülbelül negyedük azt válaszolta, hogy némiképp aggódik az adatbiztonságot érintő veszélyekkel kapcsolatban. Az online felmérés 1600 autós bevonásával készült az Egyesült Államokból, Ausztráliából és az Egyesült Királyságból.

Az autósok aggódnak a személyes adataik biztonsága miatt. A képen a Buick IntelliLink rendszere

A válaszok tükrözik a Daimler részvényeseinek Berlinben tartott ülésén elhangzott észrevételeket. Dieter Zetsche, a Daimler igazgatóságának elnöke, valamint a Mercedes-Benz csoport vezetője arról tájékoztatta a vállalat részvényeseit, hogy a Daimler tisztában van az adatlopással kapcsolatos aggodalmakkal, ám kitart amellett, hogy a gyártó megtesz mindent, hogy világszerte megvédje vásárlóinak adatait. A Daimler jelentős biztonsági és védelmi rendszereket célzó befektetésekkel válaszolt az adatlopással kapcsolatos veszélyekre.

A többi autógyártó, például a Ford is kiemelte, hogy folyamatosan dolgoznak az autósok bizalmas adatainak védelmén. A Fordot néhány hónappal ezelőtt keményen támadták, miután Jim Farley, a vállalat globális marketing igazgatója a CES rendezvényen elmondta, hogy a Ford technológiája számos információt gyűjt és tárol a felhasználóról.

Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma továbbá jelezte, hogy az autók könnyen válhatnak hekkerek áldozatává. A probléma egyre súlyosabbá válhat, ahogy a gyártók egyre több funkciót tesznek elérhetővé az autókban, például a motorelektronika újraprogramozása vagy a szoftveres problémák kijavítása - írja a thedetroitbureau.com.

Mindeközben egyre több autógyártó, többek között a General Motors és a Hyundai is kínál elérhető felszereltségként olyan funkciót, melynek segítségével a motor távirányítással beindítható, amely szintén a hekkerek célpontja lehet.

A hekkerek lehetnek az új autótolvajok

Az UMTRI felmérése szerint a biztonsági szempontok mellett a válaszadók szintén aggódnak a rendszer meghibásodása, illetve teljesítménye miatt, különösen rossz idő esetén. A megkérdezettek aggódnak, hogy az autósok túlságosan a technológiára hagyatkoznának, amely elvonná a figyelmüket.

Mindezt leszámítva a válaszadók háromnegyede szerint az online járművek csökkentenék a balesetek számát, illetve súlyosságát, valamint segítenének a veszélyes szituációk előrejelzésében és a fogyasztás csökkentésében. Több mint 60 százalékuk számít kevesebb torlódásra, valamint rövidebb utazóidőre és alacsonyabb károsanyag-kibocsátásra.

Az online autózás adatbiztonsági szempontból számos veszéllyel járhat, ám az autógyártók keményen dolgoznak a biztonsági fenyegetések kiküszöbölésén

A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 62 százaléka pozitívan gondolkodik az online járművekről, míg körülbelül harmaduk közömbös a technológiát illetően. A felmérésben résztvevők 80 százaléka jelezte, hogy az online autózás legfontosabb szempontja a biztonság. A megkérdezettek 80 százalékának legalább némiképp fontos a személyes kommunikáció integrálása a járművekbe.

Az amerikaiknak általánosan rosszabb véleményük van az online autókról, 57 százalék gondolkozik pozitívan, míg 7 százalékuk gondolkozik negatívan a technológiáról. A briteknél ez az arány 67 és 4 százalék, míg az ausztrál megkérdezettek esetében 63 és 5 százalékos arányt tapasztaltak - írja a thedetroitbureau.com.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink