Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az LG elektródokkal támogatja meg a Teslát
2024.04.24 06:23GANTTPLAN - Intelligens APS rendszer gyártásoptimalizáláshoz
2024.04.24 04:24A Renault szerint az új modelljeik megdobják majd az eladásaikat
2024.04.23 17:17Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújulhat a városi közlekedés: önjáró busz a franciáktól
Az autók és kamionok után a buszok sem maradhatnak ki az autonómia növeléséből: a Navya bemutatta sofőr nélküli buszát, ami egyes helyeken már munkába is állt.
Németországban is bemutatta vezető nélküli kisbuszát a Navya. Bár a francia buszgyártó termékeinek használatát a németek egyelőre csak magánterületen engedélyezik, a fejlesztők szerint a jármű már a városi közlekedésben is megállná helyét. Az Arma névre keresztelt kisbuszból idén egyelőre 70 darab készül, ennek megfelelően a vételár nem éppen alacsony: a vevőknek 200 ezer eurót (jelenlegi árfolyamon 63 millió forintot) kell előteremteniük az újdonságért. Az Automobilwoche közlése szerint 40 példánynak azonban már megvan a gazdája.
Forrás: Navya |
A gyártó szerint a jármű Franciaországban már készen áll a hétköznapi használatra, a 11 ülő- és 4 állóhellyel rendelkező kisbusz vezető nélkül képes teljesíteni a fix, előre beprogramozott útvonalat. Amennyiben az akkumulátorok töltöttsége tíz százalék alá csökken, a gép automatikusan a töltőállomás felé veszi az irányt. A fejlesztők azt is elmondták, hogy a buszokat elsősorban vidéki útvonalakra tervezték: mivel a távolsági buszok nem állnak meg a kisebb falvakban, az önjáró Arma ún. ráhordó szerepet tölthet be, és a kapcsolatot teremthet a kisebb települések, illetve a hagyományos buszjáratok csomópontjai között.
Forrás: Navya |
Azt a Navya képviselői is elismerték, hogy az önvezető rendszerek komplexitása miatt a megfelelő jogszabályok megalkotása lassabban halad. Amíg az egyes országok jogrendszere nem áll készen az autonóm buszok fogadására, addig a tapasztalatszerzés a privát felhasználásra alapulva folytatódik: az egyik ilyen a közép-franciaországi Poitiers közelében fekvő atomerőmű, ahol hat kisbusz teljesít szolgálatot. A járatok három percenként indulva napi több száz dolgozót szállítanak. A gyártó az ausztráliai és svájci érdeklődés alapján a kereslet további növekedésére számít, így a következő két évben ezerre növelnék a gyártási darabszámot.