Trend Még zöldebbek a Toyota erőforrásai

Még zöldebbek a Toyota erőforrásai

autopro.hu | 2014.04.14 12:54

Még zöldebbek a Toyota erőforrásai

Jobb termikus hatásfokú, kedvezőbb fogyasztású motorokat fejlesztett ki a japán autógyártó.

Hirdetés

A Toyota Motor tovább szeretné javítani modelljei környezetvédelmi teljesítményét. Ezt a célt szolgálják azok az újonnan kifejlesztett, kifejezetten takarékos üzemű belső égésű motorok, amelyek kimagasló termikus hatásfokkal bírnak. Az új erőforrások a Toyota hibrid hajtásláncokhoz kifejlesztett belső égésű motorjainál kidolgozott égésés veszteségcsökkentő technológiákat alkalmazzák, és legalább 10 százalékkal takarékosabbak lesznek a jelenlegi modelleknél. A motorokat a közeljövőben modellfrissítésre kerülő típusokban fogják elsőként bevezetni; 2015-re összesen 14 új motorvariáció jelenik meg a világpiacon.

Az 1,3 literes új Toyota erőforrás

Az 1,3 literes benzinmotor az általában hibrid felhasználásra fenntartott Atkinson-ciklus szerint működik. Az Atkinson-ciklusban nagyobb az expanziós arány; a magas sűrítési viszony (13,5) csökkenti a hőveszteséget, ezáltal kiemelkedő termikus hatásfokot ér el. A Toyota a motor üzemanyag-fogyasztásának további csökkentése érdekében más újításokat is bevezetett. Ilyen például az egyedi kialakítású szívónyílás, amely erős örvényt ébreszt a hengerben (szemben a keverék függőleges irányú örvényével), vagy a hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer, amely az elektromos változó szelepvezérléssel (VVT-iE) kombinálva jobb égést és csekélyebb veszteséget eredményez. A fejlesztések eredményeként az új motor maximális termikus hatásfoka 38 százalék, ami a tömeggyártású motorok körében kiemelkedőnek számít. Az új funkciók a start-stop rendszerrel és további megoldásokkal kombinálva mintegy 15 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményeznek a jelenlegi modellekhez képest.

Az 1 literes mootor akár 30 százalékkal kevesebbet is fogyaszthat

A másik új motor, a Daihatsu Motorral közösen kifejlesztett 1 literes erőforrás 37 százalékos maximális termikus hatásfokot ér el, a hasonló kialakítású, örvénylést ébresztő szívónyílásnak, a hűtött EGR-rendszernek és a magas sűrítési viszonynak köszönhetően. A start-stop funkció és további fogyasztáscsökkentő technológiák beépítése révén összességében mintegy 30 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás a jelenlegi modellekhez képest.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink