Trend Még közelebb került a saját e-autóhoz a porszívógyártó

Még közelebb került a saját e-autóhoz a porszívógyártó

autopro.hu/S.B. | 2018.09.23 06:08

Még közelebb került a saját e-autóhoz a porszívógyártó

Az inkább porszívókról, kéz- és hajszárítókról ismert Dyson kétmilliárd fontos beruházással száll be az elektromos autóbizniszbe. A cég új, saját tesztközpontjának köszönhetően a vezérigazgató rendkívül fejlett járműveket ígér.

Hirdetés

A korábbi hullavingtoni repülőtér 200 millió fontos átalakításával egy több mint 17 kilométer hosszú tesztpályát hoz létre a Dyson, nyilatkozta a Sheffield-i székhelyű vállalat csütörtökön. A vállalat ezzel az elsők egyike lett azon nem autóipari szereplők között, akik rendkívül komoly beruházásokat indítanak a feltörekvő mobilitási trendek kiaknázásáért.

- Növekvő autóipari csapatunk jelenleg a hullavingtoni repülőtér legmodernebb hangáraiban dolgozik, nyilatkozta a vezérigazgató Jim Rowan. - Mostantól az autóipari projektünk következő szakaszára összpontosítunk. A Dyson első autója várhatóan 2021-től kerül forgalomba, amivel újabb versenyzővel bővül az elektromos autók piaca.

Ellentétben más autógyártókkal, akik a meglévő lítium-ion akkumulátor technológiát használják, a Dyson olyan szilárdtest akkumulátorokat fejleszt, amelyek kisebbek és hatékonyabbak. Többek között a Toyota, a BMW vagy a VW szintén dolgozik szilárdtest-akkumulátorokon, reményeik szerint a 2020-as évek elejére az alkatrész a piaci bevezetésre is készen áll majd.

A Dyson, amely már 400 főt foglalkoztat autóipari csapatában, további 300 pozíciót kíván teremteni az Egyesült Királyságban. Rowan nyilatkozata szerint a Dysonnál abban reménykednek, hogy sok magasan képzett munkavállalót tudnak majd foglalkoztatni.

A Dyson csütörtökön jelentette be 2017-es árbevétel növekedését, ami főként az ázsiai kereslet emelkedésének köszönhető. A Dyson súlypontja egyre inkább Ázsiába tevődik át, a kontinens tavaly a bevételek közel háromnegyedét hozta a cégnek, árulta el James Dyson, a cég alapítója. A bevételek 2017-ben 40 százalékkal mintegy 3,5 milliárd fontra nőttek az előző évhez képest.

James Dyson nem volt hajlandó beavatni a közvéleményt a tervezett autó részleteibe, de kihangsúlyozta, hogy olyan autonóm technológiákat igyekeznek beépíteni a járműbe, mint például a cég 360 fokos kamerája, amelyet jelenleg az intelligens robotporszívóban használnak.

- Olyan termékeket igyekszünk készíteni, amelyek automatikusan végzik tevékenységüket, mondta, hozzátéve, ki akarja bővíteni a vállalat termékeinek autonómiáját, mint például a kézi ki- és bekapcsolás szükségességének megszüntetése.

A vállalat még döntötte el, hogy az Egyesült Királyságba vagy Ázsiába telepíti-e új gyárát.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink