Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16A Volkswagen új architektúrát vezet be a Xpenggel
2024.04.18 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Magyarok tudására is számít Winterkorn
Az Audi AG igazgatótanácsának elnöke tizedik alkalommal tartott előadást a BME-n, ahol elmondta, a jövő fejlesztéseihez magyar hallgatók tudása is szükséges.
Április 30-án jórészt hallgatóknak tartott elődást Martin Winterkorn, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A „Menet közben is összekötve – Connected Car, a fejlődés meghatározó iránya“ címet viselő előadását három részre bontotta. Az első szakaszban az ember-gép felület jövőbeli irányai kaptak helyet, a másodikban arról beszélt, milyen lehetőségek állnak két közlekedő jármű közötti kommunikációban. A harmadik részben az úgynevezett rajintellegenciát emelte ki: arról beszélt, hogyan oszthatják meg adataikat, tudásukat az utakon közlekedők. Mint mondta, a cél az, hogy gazdagabb információkkal rendelkezzen az, aki csapatban közlekedik, mint az, aki egyedül.
– A jövő intelligens autója nem veszi el azt az élményt, amit a vezetés ad. Mi nem fogunk autórobotokat gyártani! A jövő technikai újításaival ahhoz járulunk hozzá, hogy a vezetés élménye még nagyobb legyen – zárta szavait Martin Winterkorn.
Hozzátette, reméli, hogy a hallgatóság tagjai között ülő magyar egyetemisták tudásukkal hozzájárulnak majd a konszern céljaihoz.
Gonda Benjámin, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem nemzetközi gazdálkodás szakon tanuló hallgatója elsősorban az önjárú autókhoz kapcsolódó tervekbe szeretett volna bepillantani, ezért látogatott el az elődadásra. Jelenleg ugyanis hasonló témában tesz erőfeszítéseket, ehhez kapcsolódan vannnak tervei, ötletei.
Gonda Benjámin |
– Az iparág meghatározó szereplőjétől hallhattuk, milyen irányok alakítják a közlekedést a későbbiekben. Egyfajta irányvonalat kaptam, merre érdemes a terveimet alakítanom, hogy versenyképes legyen.
Sándorfi Gergő nem először hallgatja meg élőben az Audi AG igazgatótanácsi elnökének gondolatait: tavaly szintén a hallgatóság között foglalt helyet, mikor a Volkswagen XL1-ről tartott Winterkorn előadást.
Sándorfi Gergő |
– A tavalyi előadás több érdekeseget tartogatott számomra, az elmondottak nagy részéről már hallottam korábban. Egyfajta bepillantást engedett Martin Winterkorn az autóipar jövőjébe. A kérdés, hogy mikor jön el ez a jövő, mikor válnak mindennapossá az elmondottak. Felmerült bennem az is, hogy hány olyan ember vezet autót, aki képtelen a parkolásra, de egyébként pedig száguldozik. Az ilyen sofőröknek kedveznek a Winterkorn által elmondott törekvések is.
Kádár Dávid járműmérnök is visszatérő látogató, tavaly szintén meghallgatta Winterkorn gondolatait.
Kádár Dávid |
– A Tesla mérnökei indították el azt a folyamatot, hogy a teljes kezelőfelület érintőképernyő legyen. Egyértelműen ez a jövő. Winterkorn szavai csak megerősítettek abban, hogy erre halad a technika – fogalmazott Kádár Dávid, aki hozzátette azt is, hogy szívesen kivenné a részét a későbbiekben az autóipar fejlesztéseiből, elsősorban a beszállítói láncban való fejlesztő tevékenység vonzza.