Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Világdöntőbe jutottak az ELTE programozói
2024.04.19 12:23Megkapta az engedélyt akkumulátor-összeszerelő üzemére a BMW
2024.04.19 11:18Az idén sem fizet osztalékot a Rába
2024.04.19 10:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mágnesekkel kikövezett úton halad a Volvo az önjáró autók felé
A Volvo a végére ért annak a kutatási projektnek, amely során azt tesztelte, hogy az útba épített mágneseket milyen módon lehet az autók helymeghatározására használni. A Svéd Közlekedési Hatósággal (Trafikverket) közösen finanszírozott kutatás kulcsfontosságú megoldási lehetőség lehet az önvezérelt járművek esetén.
A megbízható és kimagaslóan pontos helymeghatározás alapvető és meghatározó fontosságú kérdés az önvezérelt autók fejlesztésében.
A már rendelkezésre álló helymeghatározási technológiák – mint a GPS vagy a kamerák – használhatósága bizonyos körülmények között korlátozott, az útba épített mágneseket azonban nem zavarják a fizikai akadályok vagy a rossz időjárási körülmények.
– A mágnesek láthatatlan síneket hoznak létre, amelyek szó szerint kikövezik az utat, és a helymeghatározási pontatlanságot tíz centiméter alá szorítják. A technológiát különböző sebességek esetében teszteltük, és az eredmények egyelőre nagyon ígéretesek – mondja Jonas Ekmark, a Volvo preventív biztonsági vezetője. A célunk az, hogy az autó képes legyen kezelni és vezetni önmagát. – A pontos és megbízható helymeghatározás az önvezérelt autók egyik szükséges előfeltétele.
Az útba épített mágnesek az autonóm vezetés terén adódó megoldások mellett számos egyéb lehetőséget is kínálnak:
|
A kutatók 100 méter hosszúságú szakaszt építettek Hälleredben, a cég Göteborg közelében található tesztpályáján. A 40x15 milliméteres ferrit-mágnes korongokból álló mintázatot 200 milliméter mélységben építették be az útfelületbe. Az autókat pedig számos mágnes érzékelővel szerelték fel.
A kutatás célja az olyan kritikus kérdések értékelése volt, mint például az érzékelési hatókör, a megbízható tartósság és az útfenntartási költségek, valamint ennek hatásai.