Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatalmasat zuhanhat a használt e-autók akkumulátor-kapacitása
Egy nyolcéves Chevrolet Bolt esetében a telepek teljesítménye akár 40 százalékkal is csökkenhet. Tömeges lesz az elektromos kocsiknál a gazdasági totálkár?
Nem először írunk a Chevrolet elektromos modelljéről: a Bolt leggyakrabban az értékesítések, vagy épp a hatótávolság növekedése miatt kerül a hírekbe, most azonban épp ellentétes előjelű beszámolót közölt az autoblog.com.
Egyes vélemények szerint a Chevrolet modellje a nyolcéves garanciaidőszak lejártakor már jóval szerényebb teljesítményre képes, mint újkorában. A kellemetlen változás az elektromos kocsi akkumulátorai környékén keresendő, ami az idő múlásával egyre kevesebb energia tárolására képes. Az egy feltöltéssel megtehető maximális távolság az évek során akár negyven százalékkal is csökkenhet – ez 230 kilométeres mínuszt jelent.
Persze a probléma nem csak a Chevrolet-t, hanem más elektromos autógyártókat is érint, hasonló – bár a kocsik viszonylag alacsonyabb életkora miatt kisebb – problémával már a Nissan Leaf és a Tesla tulajdonosai is szembesülhettek. Azt is fontos kiemelni, hogy a minőségromlást a használat módja és helye is befolyásolja, melegebb éghajlatú területeken például nagyobb eséllyel következik be kritikusabb változás.
A probléma már csak azért is érdekes, mivel az elektromos autók telepei igazán jelentős értéket képviselnek. A többnyire hétszámjegyű áron beszerezhető alkatrészek cseréje már egyáltalán nem lesz egyértelmű egy tíz évnél is idősebb autó esetében, helyette megszaporodhatnak a gazdaságilag totálkárosnak ítélt példányok.
Bár az e-személykocsik értékesítése még csak most kezd komoly növekedési pályára állni, így a probléma ma még nehezen kerül középpontba, jobb tudatosítani, hogy az akkumulátorok hosszú távú romlása egyszerre jelent problémát a gyártóknak, a hatóságoknak és a fogyasztóknak.