Beszállítók Gyújtásátugrásos technológiával csökkenti a fogyasztást a GM

Gyújtásátugrásos technológiával csökkenti a fogyasztást a GM

Panker Gergő | 2015.01.15 10:50

Gyújtásátugrásos technológiával csökkenti a fogyasztást a GM

A General Motors a Tula úgynevezett dinamikus gyújtásátugrás (Dynamic Skip Fire – DSF) technológia bevezetését tervezi járműveiben, amelynek segítségével az egyes hengerek kikapcsolása nélkül képes csökkenteni a fogyasztást bizonyos modellek esetében.

Hirdetés

A General Motors még 2012-ben fektetett be a digitális jelvezérléses technológia és gyújtásirányítás fejlesztésén dolgozó Tula Technology vállalatba. A DSF technológia ötvözi a digitális jelvezérlést a hajtásvezérléssel, aminek köszönhetően egy szofteralapú megközelítést hoz létre a változó hengerűrtartalmú motorok területén.

A Tula által elvégzett tesztek alapján a DSF technológia 15 százalékkal képes csökkenteni a többhengeres motorok fogyasztását a hengerek kikapcsolása nélkül. A rendszertől azt várják, hogy számos vezetési körülmény között képes lesz a fogyasztás csökkentésére.

A Tula DSF technológiája folyamatos döntések segítségével szabályozza az egyes hengereket, hogy adott terhelés és sebesség mellett biztosítsa a a megfelelő forgatónyomatékot, elkerülve a nem kívánatos rezgéseket.

Jon Lauckner, a General Motors technikai igazgatója elmodta: – A technológia igény szerint képes lesz az üzemanyag-fogyasztás csökkentésére bizonyos kiválasztott GM modellek esetében. A rendszer ötvözi a Szilikon-völgy szoftveres újításait, illetve a General Motors hajtásláncokkal kapcsolatos szakértelmét.

R. Scott Bailey, a Tula Technology vezérigazgatója hozzátette: – Szorosan együttműködünk a GM-mel a DSF rendszer fejlesztésének ezen izgalmas szakaszában. A gyártó meghagyva a teljes autonómiánkat folyamatosan megfelelő anyagi támogatást nyújt számunkra. A célunk ugyanaz mint a General Motors-é: mindnyájan azon dolgozunk, hogy az embereknek jobb élete lehessen – hangsúlyozta a Tula első embere.

Kiemelt Partnereink