Ezen a tanulmányon múlik a FF sorsa

Szerző: autopro.hu/B.B. | 2017.01.06. 06:30

Paraméterei alapján verheti a Teslát a Faraday Future most bemutatott, tömegtermelésbe szánt típusa. Újabb, néhány év alatt meghatározóvá váló autógyártót látunk?

Még el sem kezdődött igazán az idei CES, a Faraday Future már a kiállítást megelőzve lerántotta a leplet tanulmányautójáról. Jöjjenek is a számok: a nem kis gondokkal küzdő gyártó FF91-ese 1050 lóerőt, 700 kilométeres hatótávot, 2,4 másodperces százas sprintet, és otthoni töltés esetén 4 és fél órás tankolási időt ígér.

A Faraday Future nem fukarkodott a jelzőkkel, a gépet egyenesen a világ legokosabb autójának, minden idők legerősebb elektromos autójának, sőt a legnagyobb teljesítményű, kerekre szerelt számítógépének nevezte. Az öt évvel ezelőtt még csak pár tucat, ma már 1400 főt alkalmazó cég állításainak a két (vagy opcionálisan négy) villanymotor, az akár kizárólag arcfelimerésen alapuló nyitás és indítás, valamint az eddigieknél is önállóbb parkolás adhat alapot.

Az autonóm vezetést a kocsi 13 radar, 10 kamera és egy Lidar-elven működő érzékelőoszlop által szolgáltatott adatokra alapozza, írja az Automobilwoche. A hardverek megvannak, ám egyelőre a sorozatgyártásba szánt gépnél az önvezetés, mint teljes értékű funkció egyelőre nem került elő. Mondani sem kell, hogy az utasteret teletömték minden, ma fejlettnek számító szórakoztató-elektronikai szolgáltatással.

A gép 2018-ban kerülhet piaci forgalomba. Nem tudni, mekkora érdeklődés lesz az egyelőre ismeretlen gyártó high-tech járműve iránt, azonban a darabonként ötezer dolláros előrendelési ár jól jöhet a jelenleg pénzszűkében lévő vállalatnak.