Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Csak tisztán elektromos autókkal nem fogunk célt érni
2024.04.19 07:23Soha ennyi autót nem gyártottak még a csehek
2024.04.19 06:18Szilárdtest akkukat gyártana 2025-től a Nissan
2024.04.19 04:19Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az USÁ-ban már a hétköznapok része a trolikamion
Bár az elektrifikált utak ötlete nem új, a megoldás alig ismert. Ez leginkább a drága kiépítés, a kevés kompatibilis jármű, és a még mindig fejlesztés alatt álló technológia miatt van így. Lényeg a lényeg, kevesen tudják csak, hogy hogyan működnek az elektromos autók, még kevesebben pedig azt, hogy tölteni is lehet őket, miközben haladnak.
A dinamikus töltő egy, a kocsi akkumulátorait mozgás közben töltő berendezés. Néhány skandináv országban végzett kísérlet után most Kaliforniában helyezett ilyet üzembe a Siemens. Az első nyilvános elektromos autóutat a Los Angeles kikötői és Long Beach között közlekedő speciális kamionok használhatják. Bár a fejlesztéseknek köszönhetően már az útba épített töltőkön keresztüli vezeték nélküli töltés is lehetséges, a Siemens rendszere – a Svédországban már használatos technológia egyik verziója – olyan elveken működik, mint a vonatok áramszedője, tehát a kamion akkumulátoraiba a járművek feletti vezetékekből lehet áramot juttatni.
A Siemens szerint a kaliforniai bemutató példány elektromos, biogázos-hibrid és dízel-hibrid kamionok által is használható.
Igaz, az új elektromos út csupán egy mérföld hosszú, az egyszerűen rá- és lecsatlakozást biztosító felsővezetékrendszer azonban nagyban ösztönözheti az újítás használatát egy olyan helyen, amely a Déli-parti Levegőminőségi Hivatal (SCAQMD) szerint nagy szerepet játszik Kalifornia légszennyezésében. Az SCAQMD szerint a nehézsúlyú kamionok az elsőszámú forrásai a dél-kaliforniai szmognak, a magas népsűrűség miatt így kulcsfontosságú cél a kipufogóból áradó káros anyagok csökkentése.
Közleményében az SCAQMD vezetője, Wayne Nastri elmondta, ez a projekt segíteni fog megítélni egy zéró-károsanyag kibocsátású rakománymozgatási rendszer megvalósíthatóságát, felsővezetékek használatával. Ez a szemléltetés ahhoz is vezethet, hogy újabb elektromos útrendszereket telepítenek, amik csökkentik az emissziót és a közegészségügyre sem hatnak károsan a kikötők környékén.