Trend Autopro-teszt: sportkombijával megalkotta az élményautózást a Peugeot

Autopro-teszt: sportkombijával megalkotta az élményautózást a Peugeot

Kuthi Áron | 2019.11.10 04:50

Autopro-teszt: sportkombijával megalkotta az élményautózást a Peugeot

A megjelenésnek igenis van jelentősége. Ahogy valaki belép egy terembe, megérkezik egy eseményre. Vajon mi teszi azt, hogy egyes emberekre nyomban rászegeződnek a tekintetek, és mindenki végignézi, hogy hogyan veti le kalapját, akasztja fel kabátját? A Peugeot 508 ilyen értelemben vett "belépését" jól eltalálták a mérnökök, mert ez az autó több szempontból is markánsan kiemelkedik a francia márka most elérhető kínálatától.

Hirdetés

Először csak ránézünk, és nyugtázzuk, hogy ez itt az oroszlános márka új szedánja vagy új kombija. De aztán ottragad rajta a tekintet. Az autó feltűnően alacsony (1420 milliméter magas, a panoráma napfénytetőn keresztül könnyen át lehet tekinteni a fél belteret), a kerékjáratokat szépen kitöltik a kerekek. Elöl a brutálisan nagy, agresszív szemfog-szerű menetfények (sajnos csak a GT és GT Line kivitelnél), és természetesen a keret nélküli ajtók teszik teljessé kívülről a sporthatást.

Máris látszik, hogy a Peugeot nagyot mert álmodni, hogy ennyire elrugaszkodott az 508 első verziójától, ami maga volt a megtestesült céges autó a kiszámítható professzionalitásával, ahol az alapfelszereltség részeként leginkább egy fekete öltönyt képzel az autóhoz az ember.

Az új, hazánkban az év eleje óta kapható Peugeot 508 beltere egy külön világ, valami olyan, mint amikor a kisgyerek terepasztalt kap ajándékba, és azt se tudja, mit próbáljon ki rajta először. Alul csapott, kicsi kormányt építettek ide a franciák, és nagyon trükkösen kétszintessé változtatták a műszerfalat, kissé a vezető felé ültetve be a központi kijelzőt. A meglehetősen magasra húzott középkonzol is szép munka, a finoman pöckölhető automata sebességváltó pedig már önmagában egy kis modern szobrocska. Körbe-körbe igényes anyagok, kellemes felületek fokozzák az élményt. A konzol alatt elöl találták meg a mobiltelefon helyét, de az embernek nincs kedve behajítani ide a készülékét (pedig itt indukciósan tölthetné), mert egyszerűen kényelmetlen a mozdulat, furcsa a kis mobilkuckó elhelyezése.

Az ezüst zongorabillentyűk jelentik a beltér fókuszát, origóját, kezdőpontját. Nem azért, mert ezek a gombok működtetik a legfontosabb funkciókat (az egyik csak az ülésmasszázst és hangulati hatásokat kapcsolja), hanem mert ezzel az extravagáns megoldással magyarázza el a Peugeot, hogy most nagyon különleges autóban ülünk. A hét zongorabillentyű még az ódon elektroncsöves rádiók sávválasztó gombjait is megidézi, hangsúlyozva egyben az autó Hi-Fi tudását is. Egyébként a kevéssé ismert francia Focal audiórendszere szólaltatja meg a tíz hangszórót, és mi tagadás, elég bitangul szólnak.

A hét híres billentyű a beltér fókuszában

A kelleténél többet kellett mocorogni, kormányt állítgatni, amíg megfelelően látszott a digitális műszeregység, de így is csak az derült ki, hogy ezt jobbára a kormány fölött lehet látni. A menetinformációk léptetésénél az animációk viszont átlagon felüliek, profik. Amihez valóban elkél a türelem, az a menürendszer. Ez a sok meglepetést tartogató szórakozás a Peugeot egyik aljas trükkje, amelyben sok minden pont csak egy picit másként működik, mint azt a józan ész diktálná. Itt nagyon gyorsan előkerül a felhasználói kézikönyv, hogy egyes beállításokra megtudjuk a végső igazságot.

A Peugeot 508 erőforrása öt verzióban kapható, 180 illetve 225 lóerős lehet a PureTech 1,6 literes benzinmotor, és három dízelverzió létezik, az 1,5 literes 130 lóerős BlueHDi, illetve a 2,0 literes 160 és 180 lovas motorok.

A kocsi gyönyörűen üli az utat, de jobb, ha amellett maradunk, hogy szinte ráfekszik az útra. A kis kormánnyal érzékenyen navigálhatunk az aszfaltcsíkon. Az Autopro által tesztelt 8 sebességes automata váltós GT változat 225 lovának dübörgését valóban lehetett is érezni, pedig telekocsis kirándulásban is volt részünk. Nagy szó, hogy egy-egy meglódulásnál nem kellett minduntalan sport módba kapcsolni, hogy nagyobb legyen a nyomaték. Könyv szerint itt 7,3 másodperc alatt van 100 km/óránál a gép.

Dizájnos hátsó, elegáns fekete betétek

A vezetést számos intelligens rendszer segíti. Van adaptív tempomat állítható követési távval, sávtartó asszisztens, kanyarfény, ütközésveszély-jelző, fáradtságjelző, táblafelismerő rendszer, és egy nagy dobás, az éjjellátó rendszer, ami kiszúrja a sötétségben megbújó gyalogosokat.

A Peugeot 508 alapverziója 8,2 millió forinttól indul, a GT viszont 12 és fél milliós tétel, de egyéb extrákkal még feljebb szökhet az ára. Ezek alapján nagyjából két út áll előttünk. Ha az egyediségnek, lezserségnek szavazunk bizalmat a franciáknál, megállhatunk az olcsóbb kivitelnél, de ha robbanékonyságot szeretnénk társítani ehhez, akkor a választék drágább része felé kell tájékozódni. Bárhogy is döntünk, a különleges autózási élményt minden verzióban meg tudjuk vásárolni, és garantált a sok rajtunk felejtett tekintet is.

Kiemelt Partnereink