Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A károsanyag 14 százalékos csökkentése sem menti meg a dízelt
A nitrogén-oxid-kibocsátás 12-14 százalékos csökkenését várja az autóipar az augusztus eleji dízelcsúcson született megállapodástól - jelentette ki Matthias Wissmann, a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Handelsblatt pénteki számában megjelent interjúban.
A szövetségi és tartományi politikai vezetők, valamint az autóipar képviselőinek a részvételével augusztus elején rendezett dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítése mellett megállapodás született a régi autók "minőségi cseréjéről" is. Az autógyárak a legmodernebb Euro-6 normás dízelautók vásárlására adott kedvezményekkel igyekeznek rávenni a tulajdonosokat régi dízelautóik bontóba küldésére.
A VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a szoftverfrissítés 27,5 százalékkal csökkenti majd az érintett járművek nitrogén-oxid-kibocsátását, és a legnagyobb mértékben járul hozzá a levegő károsanyag-terhelésének csökkentéséhez. A forgalomban lévő dízelautók állományának megújítását célzó "minőségi csere" ennél kisebb részben járul majd hozzá a levegő minőségének a javulásához.
Stefan Bratzel autóipari szakértő viszont a Handelsblatt lapnak adott nyilatkozatában "túlzottan optimistának és ambiciózusnak" nevezte a VDA adatait. Szerinte a legjobb esetben is csak a nitrogén-oxid-kibocsátás tíz százalékos csökkenését lehet elérni, de ha mégis összejönne a 14 százalék, az sem lenne elegendő a dízelautók belvárosi kitiltásának megelőzéséhez.