Trend A károsanyag 14 százalékos csökkentése sem menti meg a dízelt

A károsanyag 14 százalékos csökkentése sem menti meg a dízelt

MTI | 2017.08.18 12:37

A károsanyag 14 százalékos csökkentése sem menti meg a dízelt

A nitrogén-oxid-kibocsátás 12-14 százalékos csökkenését várja az autóipar az augusztus eleji dízelcsúcson született megállapodástól - jelentette ki Matthias Wissmann, a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a VDA elnöke a Handelsblatt pénteki számában megjelent interjúban.

Hirdetés

A szövetségi és tartományi politikai vezetők, valamint az autóipar képviselőinek a részvételével augusztus elején rendezett dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének frissítése mellett megállapodás született a régi autók "minőségi cseréjéről" is. Az autógyárak a legmodernebb Euro-6 normás dízelautók vásárlására adott kedvezményekkel igyekeznek rávenni a tulajdonosokat régi dízelautóik bontóba küldésére.

A VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a szoftverfrissítés 27,5 százalékkal csökkenti majd az érintett járművek nitrogén-oxid-kibocsátását, és a legnagyobb mértékben járul hozzá a levegő károsanyag-terhelésének csökkentéséhez. A forgalomban lévő dízelautók állományának megújítását célzó "minőségi csere" ennél kisebb részben járul majd hozzá a levegő minőségének a javulásához.

Stefan Bratzel autóipari szakértő viszont a Handelsblatt lapnak adott nyilatkozatában "túlzottan optimistának és ambiciózusnak" nevezte a VDA adatait. Szerinte a legjobb esetben is csak a nitrogén-oxid-kibocsátás tíz százalékos csökkenését lehet elérni, de ha mégis összejönne a 14 százalék, az sem lenne elegendő a dízelautók belvárosi kitiltásának megelőzéséhez.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink