Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Volvo szerint a Tesla nem az, aminek mondja magát
Messze van még Elon Musk csapatának gyártmánya a teljes önvezetéstől – szúrt oda a svéd gyártó az amerikaiaknak, nem alaptalanul.
Bár a fogyasztók lelkesednek a Tesla elérhető robotpilóta funkciójáért, van, aki ellen Elon Musk valóban elismerésre méltó fejlesztése, illetve bivalyerős marketingje is hatástalan: a Volvo komoly kritikát fogalmazott meg az önjáró elektromos autókkal kapcsolatban. A svédek szerint a Tesla csak szeretne önvezető lenni, a teljesen önálló és megbízható működéstől még messze van.
Elfogadott tény, hogy az algoritmusok által vezérelt közlekedés javíthatja a közlekedés biztonságát, ám a Volvo szerint a Tesla ezt egyelőre csak korlátozottan tudja megtenni: a rendszer valóban képes vezérelni a járművet, ám a sofőrnek folyamatosan felügyelnie kell annak működését, mivel egy-egy váratlan, nem megszokott esemény miatt előfordulhat, hogy a gép visszaadja az irányítást az embernek. Amíg minderre szükség van, a rendszer nem nevezhető teljesen önműködőnek, hiszen a sofőr sosem engedheti meg magának, hogy teljesen levegye szemét az útról, vagyis például nem aludhat, vagy nem merülhet el teljesen a munkában, számol be a The Verge.
Az olvasás csak a legmagasabb fejlettségi szinten engedhető meg |
A Volvo az autonómia NHTSA által megállapított szintjeire hivatkozik (erről lásd keretes írásunkat): csupán a technológia legmagasabb, negyedik lépcsőfoka az, amelynél már minden, az autóban tartózkodó személy utasként viselkedhet – a svédek szerint ezt a szintet pedig egyelőre csak a Volvo Drive Me éri el. Ez azt jelenti, hogy a jármű irányításában a humánumnak egyáltalán nem kell szerepet vállalnia, probléma esetén az autó biztonságosan leáll az út szélén.
Az autók veszélyhelyzetekre való felkészítése természetesen rengeteg fejlesztést (munkát és pénzt) igényel, azonban a Volvo extrém körülményre is felkészült, például ha gyalogosok, vagy gyerekek lépnek az útra. – Vállaljuk a felelősséget – mondta Trent Victor, a svédek egyik vezető fejlesztője.
Az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) öt szintet különböztet meg az autonóm járművekkel kapcsolatban, azok fejlettségi szintje szerint: 0. szint – nincs automatizálás |