Trend A Samsung is kiharapna egy darabot az önvezetésből

A Samsung is kiharapna egy darabot az önvezetésből

autopro.hu/Sz.F. | 2018.01.09 14:23

A Samsung is kiharapna egy darabot az önvezetésből

A CES-en mutatja be a Samsung azt a platformot, melynek révén az önvezető autók piacán jelenne meg.

Hirdetés

Az úgynevezett DRVLINE egy nyitott, moduláris és skálázható hardver és szoftver alapú platform, amely az autógyártók számára jelenthet megoldást. A felület képes a legmagasabb szintű technológiát integrálni az új járművekbe.

– Az önvezető felület megépítése a teljes iparág szoros együttműködését kívánja meg, mivel egyetlen vállalat sem képes önmagában megragadni ezt a hatalmas lehetőséget. Egész egyszerűen túl nagy és összetett kihívás. A DRVLINE felületen keresztül az önvezető autó iparág legjobbjait és legnagyobbjait szólítjuk meg, hogy csatlakozzanak hozzánk, és segítsenek közösen alakítani ma az autózás holnapját – mondta Young Sohn cégvezér.

A Samsung tavaly egy 8 milliárd dollár értékű akvizíció során felvásárolta a csatlakoztatott technológiákkal foglalkozó Harman vállalatot, és megalkotta a közös autóipari stratégiai üzletágat, létrehozott egy 300 millió dolláros autóipari innovációs alapot (Samsung Automotive Innovation Fund), valamint egy sor beruházást hajtott végre és lépett különböző partnerségekre annak érdekében, hogy előmozdítsa az együttműködést az autóipar területén.

Sok hardveres és szoftveres önvezető felület arra kényszeríti a felhasználót, hogy egy bizonyos technológiát alkalmazzon, ezáltal megfosztja őt a későbbiekben a választás szabadságától. A DRVLINE platformot úgy tervezték, hogy a gyártók együttműködésben testre szabhassák a szoftvert, az egyes elemeit szükség szerint akár kicserélhetik másra. Ez biztosíték arra is, hogy a platformot a jövőben is használni fogják, ami a gyorsan változó technológiák korában elengedhetetlen. A gyártók értékesíthetik az egyik legfejlettebb önálló technológiát, míg újabb és újabb innovációkat építhetnek bele, hogy elérjék az ötös szintű automatizációt.

– Az autóban, vezetés közben az emberi agy folyamatosan rendkívül komplex számításokat végez. Milyen messze van az a lámpa? Vajon az a gyalogos le fog lépni az úttestre? Mennyi idő múlva vált a sárga lámpa pirosra? Az ipar hihetetlen előrelépéseket tett az automatizáció területén, de a járművekbe épített számítási rendszerek még mindig messze járnak az agyunk teljesítményétől. A nyílt és magas szintű számítási képességgel rendelkező DRVLINE platform az első jelentős lépés egy olyan rendszer kiépítése felé, amely a lehetővé teszi a teljesen önvezető autók létrehozását – mondta John Absmeier, a Samsung okos gépekkel foglalkozó üzletágának alelnöke.

A platformot a legmodernebb technológiák és elemek alkotják, amelyek képesek a 3-as 4-es és 5-ös szintű automatizációra. A Samsung és a Harman által gyártott új ADAS első kamerarendszer megfelel a New Car Assessment Program (NCAP) különféle szabványainak, mint például a sáv elhagyásakor adott figyelmeztetés, a figyelmeztetés lehetséges ütközésre, a járókelőket érzékelő technológia, és az automatikus vészfékezés.

Kiemelt Partnereink