Beszállítók A Pioneernél előtérbe kerülnek az autóelektronikai szolgáltatások

A Pioneernél előtérbe kerülnek az autóelektronikai szolgáltatások

Panker Gergő | 2014.10.09 06:11

A Pioneernél előtérbe kerülnek az autóelektronikai szolgáltatások

A beszállítók folyamatosan követik az ipart jellemző trendeket és fő kapacitásaikat a potenciális növekedési lehetőségek felé irányítják. Ez a helyzet a Pioneernél is, ahol a lehetséges piaci lehetőségek kihasználásra érdekében nagyobb hangsúly kerül az autóipari alkalmazásokra.

Hirdetés

A japán szórakoztatóelektronikai termékeket gyártó Pioneer az elmúlt hónap során új üzleti stratégiákat dolgozott ki, melyek középpontjában az úgynevezett in-car, azaz autón belüli csatlakozási lehetőségek, valamint az infotainment rendszerek állnak. A lépés célja, hogy a gyártó megerősítse pozícióját az autóelektronika piacán.

Szeptember első hetében a Pioneer és a Treasure Data szövetséget kötött, amelyen belül a két vállalat információtechnikai szolgáltatásokat nyújt majd az autóipar számára. Az együttműködésen belül a két cég felhasználja a járműelektronikai érzékelőkből nyert adatokat és felhőalapú, úgynevezett nagy adattal kapcsolatos (big data) szolgáltatásokat nyújtanak majd. A Treasure Data jelentős tapasztalattal rendelkezik a felhőalapú szolgáltatások terén és a vállalatnál rengeteg szenzorból, eseménynaplóból és más forrásból származó adatot kezelnek és elemeznek. A Pioneer célja, hogy a Tresure Data felhőalapú szolgáltatásait kihasználva új adat- és analitikaalapú szolgáltatásokat hozzon létre az autóipar számára.

A Pioneer célja, hogy egy rendszerbe integrálja az audivizuális berendezéseket és az autós navigációt

A Pioneer továbbá nemrég megszabadult néhány nem autóiparral kapcsolatos részlegétől. Az elmúlt hónapban a vállalat eladta a DJ felszereléseket gyártó PJD Holdingsban lévő többségi részesedését, eladta saját otthoni audiovizuális termékeket gyártó részlegét a rivális Onkyo vállalatnak.

A Pioneer azon lépése, hogy megerősítse autóelektronikai üzletágát beleillik az autóipari beszállítókra jellemző trendbe, amely szerint a növekedési potenciál kihasználása érdekében a vállalatok inkább egy adott piacra koncentrálnak ahelyett, hogy több szegmensben is jelen lennének.

– Több tényezője is van az autón belüli navigációs rendszerek iránti kereslet növekedésének. Egyrészt kényelmesek a fogyasztók számára. Egyre csökken a navigációs rendszerek ára és ezért főként a fejlődő országok piacain elérhetőbb termékekké váltak a vásárlók számára. Továbbá az új navigációs rendszereket új funkciókkal látják el, mint például az internetes rádió és az okostelefonokkal való kompatibilitás, amely növeli a termékek értékét – mondta Natsuki Schwartz, az IHS Automotive elemzője.

A Pioneer új üzleti stratégiája az autóelektronikai ipar három fő területére összpontosít: információs szolgáltatások, hardverek és perifériák, azaz külső eszközök. A Pioneer szeretné kihasználni saját belső térkép adatszolgáltatását, hogy még több térképadat válhasson elérhetővé az sofőr nélküli autózás, illetve a fejlődő piacok számára. A vállalat célja továbbá, hogy a "Mobile Telematics Center" nevű felhőalapú platform megerősítése segítségével adatfeldolgozó technológiákat fejlesszen a következő-generációs autók számára. A Pioneer mindent megtesz, hogy egyetlen rendszerbe integrálja az audiovizuális, illetve a navigációs berendezéseket. A vállalat továbbá a nyílt platformok alkalmazására, illetve a felhőalapú szolgálatásokra és az infotainment rendszer és az okostelefonok összekapcsolására összpontosít majd. A külső eszközök esetében a Pioneer továbbfejleszti az online autózáshoz szükséges kulcsfontosságú moduljait és eszközeit.

– A Pioneer nagy változásokat vár az autóelektronikai termékek piacán az elkövetkezendő öt év során. Sok változás történt a fejlődő országok piacain, valamint az okostelefonok esetében a PND navigációs rendszerek helyét átvették az autós navigációs alkalmazások. Az autós navigációs rendszerek összekapcsolása az okostelefonokkal épp az átmeneti időszakban van, amelyet az Apple és Google által irányított üzleti trendek tovább gyorsíthatnak. Ez alapján az audiovizuális (AV) berendezések és a navigációs rendszereket egyesítik, amelybe további úgynevezett fejlett vezetést segítő rendszereket (Advanced Driver Assistance System - ADAS) integrálnak, amellyel így létrehoznak egy új, integrált műszerfalat. A Pioneer továbbá arra számít, hogy az autóelektronikai termékek piaca az autóipar növekedésével együtt tovább bővül, különösképp a fejlődő országokban – írta az IHS Automotive.

Verseny az utángyártott alkatrészek piacán

Az autón belüli elektronikai termékek piacán az utángyártott alkatrészek beszállítóira különösen nagy kereslet ígérkezik, mivel az OEM és a gyárilag szerelt berendezésekkel szemben több fajta terméket kínálnak, ráadásul olcsóbb áron. Az évek során a Pioneer kibővítette az utángyártott termékeket gyártó üzletágát. 2014 áprilisában a Pioneer bejelentette, hogy kiad egy firmware frissítést az utángyártott műszerfalba épített autóelektronikai termékeihez, hogy azok támogassák az Apple CarPlay szolgáltatását. Az elkövetkezendő években azonban az utángyártott és gyári termékek közti árkülönbség csökkenésére számítanak, mivel a termékfejlesztési fázis során egyre több elektronikai beszállító működik együtt az autógyártókkal.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink