Trend -30 fokos izlandi hideget is bírni kell az ABB gyorstöltőinek

-30 fokos izlandi hideget is bírni kell az ABB gyorstöltőinek

autopro.hu/Sz.F. | 2018.08.07 15:58

-30 fokos izlandi hideget is bírni kell az ABB gyorstöltőinek

Izland megkezdte annak a nagyra törő energetikai tervének végrehajtását, amely keretében növelni kívánják a megújuló energiaforrások alkalmazását, és ösztönzőkkel segítik az elektromos járművek elterjedését.

Hirdetés

Az izlandi fenntarthatósági programnak az a felismerés adott lendületet, hogy a szigetország túlzott mértékben függött a külföldi olajforrásoktól. Napjainkban az izlandi energiafogyasztás 80 százalékát nem fosszilis energiaforrásokból fedezik, hanem főként víz- és geotermikus energiával.

A saját forrásokra támaszkodó energiaellátás biztosítása nagyon fontos országunk függetlensége szempontjából, – nyilatkozta Jón Björn Skúlason, aki az országos energetikai programoknak a kormány, az ipar és a kutatóintézetek közötti koordinálását végző Icelandic New Energy vállalat vezetője.

Bár a teljes energiafelhasználás 20 százalékát még mindig a fosszilis tüzelőanyagok fedezik, azonban az izlandi kormány olyan államilag finanszírozott ösztönző programot vezetett be, amellyel az elektromos járművek használatát kívánja elősegíteni. A program eredményességét jól jelzi, hogy az ország útjain közlekedő elektromos járművek száma a 2014-ben regisztrált 90-ről mára több mint 6000-re nőtt.

Az e-autók elterjedését támogatandó, több mint 20 ABB gyártmányú villámtöltő állomást telepítettek Izland híres autópályája, az 1300 km-nél is hosszabb Route 1 mentén, amely egyben az ország fő logisztikai útvonalának is számít.

A töltőknek a szigetországban szélsőséges időjárási viszonyok között kell üzemelniük, mivel nem ritka, hogy a hőmérők higanyszála akár -30°C alá süllyed.

– Kevés olyan hely van, ahol zordabb az éghajlat, mint Izlandon – mondja Bjarni Már Júlíusson, a Reykjavik Energy vállalatcsoport vezető tagjának számító ON Power vezérigazgatója. Az ON Power fogja üzemeltetni az ABB Route 1 mentén telepített villámtöltőit. A töltők rendkívül zord körülményeknek vannak kitéve. Magas a sótartalom, gyakori a tengeri köd, alacsony a hőmérséklet, magas a páratartalom, és gyakoriak a viharok – tette hozzá.

Az ABB villámtöltői 15-30 perc alatt képesek feltölteni egy elektromos autó akkumulátorát. Az ABB töltői a felhasználói hozzáférés-engedélyezést, a fizetést és a hálózati csatlakozást biztosító megoldások széles körét támogatják. Azonban egy stabil, jól működő töltési infrastruktúra kiépítése elengedhetetlen, ha Izland meg akarja valósítani ambiciózus célját, a 100 százalékos energetikai fenntarthatóságot.

– Kezdetben az emberek szkeptikusak voltak, azonban ma már azt látják, hogy elektromos autók közlekednek az utakon, és térnyerésük folyamatos – mondja Skúlason.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink