Trend

Okos kamionok: borulás előtt még sok mindent tehet az elektronika

A kamion pótkocsija csak vezetni nem tudja magát, de ma már olyan kritikus menetdinamikai helyzetekből is ki tudja magát menteni, amelyek régen borulással végződtek. Koleszár Péter, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. tréler csoportjának vezetője a cég budapesti kutatás-fejlesztési intézetében, csapatában tréler-szoftverfejlesztők, tesztmérnökök dolgoznak – többek között – a menetstabilitás növelésén. A május 27-i tököli kamionos nyílt napon a borulást megelőző szoftverek működésével ismerkedhet az érdeklődő szakmai közönség.

Szerző: Uzoni Ábel | 2017.04.28. 14:29

Pomázi Gyula: Legyen minél több magyar busz!

Az ötödik alkalommal megtartott zsámbéki Busexpo ezúttal is inkább volt járműsimogató alkalom, mint ipari rendezvény, de a sorok között érdekes üzenetekre bukkanhatunk.

Szerző: Gégény István | 2017.04.27. 06:52

Az Apple a Logitech segítségével száll be az önvezető versenybe

Ha magában nem lenne elég, hogy az Apple is önvezető autót tesztel, akkor ehhez még tegyük hozzá, hogy a mérnökök a hátsóülésről is beavatkozhatnak majd a vezetésbe, méghozzá a Logitech által gyártott, videojátékokhoz készülő pedálokkal és joystickokkal.

Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.04.24. 13:58

Mérföldkő: hidrogénes kamiont tesztel a Toyota

A haszongépjárművek tömeges, alternatív hajtással való ellátása nem kis kihívás az autóipar számára, a japán márka azonban ezúttal is igyekszik a sor élére állni.

Szerző: autopro.hu/B.B. | 2017.04.24. 06:31

Okos kamionok – okos mérnökök: nyílt szakmai napot szervez a Knorr-Bremse budapesti intézete

A kilencvenes években az elektronikus fékrendszerek kidolgozása akkora téma volt, mint manapság a vezetéstámogató rendszerekkel, vagy az önvezetéssel kapcsolatos kutatások. Aki ma ebbe a kutatásba egy nagy cég oldalán mérnökként be tud kapcsolódni, biztos, hogy a csúcstechnológiával találja szemben magát. A Knorr-Bremse a május 27-i mérnöktalálkozón a legújabb kutatásokkal szeretné megismertetni a fiatal mérnököket. Frank Péterrel, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. Kutatás-Fejlesztési igazgatójával a budapesti intézetben beszélgettünk.

Szerző: Uzoni Ábel | 2017.04.21. 12:16

Új hazai szabályozás: autonóm járművek a magyar közutakon

A közlekedés gyökeres átalakulásának európai uniós, német vagy osztrák megközelítéséről több alkalommal beszélgettünk már dr. Nyalka Csabával, a DLA Piper Horváth és Társai Ügyvédi Iroda együttműködő ügyvédjével. Ezúttal az aktuális magyarországi fejleményekről kérdeztük a szakértőt.

Szerző: autopro.hu/P.M. | 2017.04.19. 06:29

Budapesten beválhat az ügyintéző-futkosó autó

Nem ritka látvány Budapest belvárosában a GreenGo elektromos járműflottájának egy-egy Volkswagenje. Az autómegosztó szolgáltatás üzemeltetői a tavaly novemberi indulás óta már rengeteg adatot gyűjtöttek, ezek birtokában döntenek majd arról is, mi lesz, ha majd egyszer nem jár ingyen parkolás a zöld rendszámhoz. Egy valami azonban biztos, a GreenGózás az okostelefonos generáció válasza a városi mobilitásra. Az eddigi tapasztalatokról a szolgáltatást elindító cég ügyvezetőjével, Michaletzky Bálinttal beszélgettünk.

Szerző: Uzoni Ábel | 2017.04.13. 09:31

Víz felett sikló taxival újítana a francia főváros

Mi az? Elektromos, a víz felett siklik, olcsóbb, mint egy hagyományos fuvarcég, és még jól is néz ki? Egy párizsi taxi. Legalábbis néhány hónap múlva könnyen ez lehet a válasz az előbbi kérdésre.

Szerző: autopro.hu/R.M. | 2017.04.12. 10:41

Egy kis történelem: miért nem járunk már száz éve elektromos kocsival?

A technológia már jóval az első világháború előtt létezett, csakhogy akkori elterjedésének is ugyanazok szabtak gátat, mint ma. Szerencsére van, ami változott időközben, szakértők el is árulták, mitől lehet ezúttal sikeres vége az áttörésnek.

Szerző: autopro.hu/B.B. | 2017.04.10. 12:30

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink