Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önjáró gokart fejlesztése miatt gyöngyözik a kecskemétiek homloka
A kecskeméti GAMFKart 2013 őszén alakult, s úgy néz ki, gyorsan összeszoktak a csapattagok. Első versenyük a Go Kart-Go Bosch! volt, ahol idén májusban elnyerték a leggyorsabb csapatnak járó címet, és a legjobb műszaki megoldás harmadik helyezését.
– A verseny célja egy önműködő jármű, esetünkben egy gyári gokart átépítése, melynek az első versenyévben magától kellett tudnia beparkolnia a megadott helyre – foglalja össze a szabályokat Kohári Roland, a Kecskeméti Főiskola gépészmérnök hallgatója, a csapat kapitánya. – Ezt az elkövetkező években tovább kell fejlesztenünk, és hasonlóan bonyolult feladatokat kell megoldanunk, úgymint a sávtartás, a távolságtartás, a hibrid hajtás és egyéb, közúton előforduló, a sofőrt segítő elektronikai rendszerek kiépítése.
A járművük egy négyütemű, 270 cm3 lökettérfogatú benzinmotoros gokart, melyet teljesen gyári állapotban kaptak a verseny kezdetén. A jelenlegi céljuk, hogy képes legyen a május végén megrendezett versenyen szenzorok segítségével, sofőr nélkül párhuzamosan parkolni, illetve egyéb ügyességi feladatokat végrehajtani. Ehhez a teljesség igénye nélkül szükség volt egy komplett CAN-BUS hálózat, elektromos gáz-, fék-, és kormányzás kiépítésére, különböző szenzorok és egy hátrameneti fokozat beépítése mellett.
Az Autopro.hu szakportál konferenciát, szellemi és gyakorlati vetélkedőt szervez járműipari versenyeken eredményesen szereplő egyetemi és főiskolai hallgatóknak. A Hungexpóval és a Magyar Gépjárműipari Egyesülettel közösen szervezett rendezvény az Automotive Hungary 2014 szakkiállítással azonos időben és helyszínen rendezünk meg november 5. és 7. között. |
– A mostani és következő szemeszterben pedig beszerelünk minden olyan komponenst, mely a hibrid hajtáshoz, sáv-, és távolságtartáshoz kell. Ezek mellett beépítünk még egy differenciálművet, és tovább kell fejlesztenünk a parkolási képességeket is.
A csapat tagjait két nagy csoportba oszthatjuk: informatikusokra és a mechanikai elemek felelőseire. Ők nagyrészt mérnök-informatikusok, gépész-, illetve járműmérnökök. Kohári Roland elmondta, a diploma megszerzése után mindnyájan a kutatás-fejlesztés területén szeretnének karriert építeni.