Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújult formában folytatja a PEngineers
2022 a csapatépítés éve lesz a PEngineers mérnökhallgatói csapatánál, ami nemrég egy jelentős átalakuláson esett át. A csapatépítés mellett azonban lesz idő versenyzésre, sőt az első versenyjármű, egy napelemes csónak építésére is. Csalódi Róbert csapatkapitányt és Dr. Ruppert Tamás csapatvezetőt kérdeztük a Pannon Egyetem csapatának terveiről.
- Először is beszéljünk egy kicsit a csapatról. Mikor alakultatok meg? Mi a fő profilotok a versenyzést illetően, és eddig milyen megmérettetéseken vettetek részt?
- Rupert Tamás: A Pannon Egyetem az elmúlt években több Techtogether és járműépítési versenyen is részt vett, azonban az őszi versenyre egy teljesen átalakult csapatot állítottunk fel. Megújult a csapatstruktúra, friss hallgatókat vontunk be, és megkezdtük a motivációs rendszer kialakítását is közösen a Pannon Egyetem Mérnöki Karának vezetésével. A csapatnak két koordinátora és két szakmai vezetője van, külön a mérnök versenyekre és a járműépítéses projektekre. Dr. Medvegy Tibor és Csonka-Takács Dávid vezetik a Solar & Energy Boat Challenge csapatát, míg jómagam és Csalódi Róbert a Techtogether csapatot tartjuk össze.
A fő profilunk ennek fényében még kialakulóban van. Annyi biztosan látszik, hogy a csapat legerősebb pontjai a gépipari megmunkálások, az elektronika és az adatelemzés területein bontakoznak ki.
- Van jelenleg valamilyen versenyjárművetek, esetleg folyamatban van egynek az építése vagy tervezés?
- R.T.: A csapat jelenleg gőzerővel dolgozik egy elektromos hajtású, napelemről tölthető versenyhajón, amelyet a Solar & Energy Boat Challenge nevű nemzetközi versenysorozaton fogunk indítani.
A Pannon Egyetem, a Veszprém-Balaton 2023 Zrt., Balatonalmádi Város Önkormányzata, valamint a Magyar Vitorlás Szövetség összefogásával 2023-ban elsőként lesz Magyarországon Solar Boat világkupa futam, aminek helyszíne a Balaton lesz. Célunk, hogy a csapat dobogós helyezést érjen el ezen a versenyen.
- Hány fő alkotja a csapatot, illetve tervezitek-e a létszám bővítését? Milyen a tagok által végzett képzések szerinti összetétel?
- Csalódi Róbert: A csapat legnagyobb részét mechatronikai és gépészmérnök hallgatók teszik ki, jelenleg kialakítás alatt van a csapat marketing és gazdasági ága. Köszönhetően a Mérnöki Kar elkötelezett oktatóinak és kutatóinak sikerült egy olyan mentor csapatot kialakítanunk, akikhez a hallgatók bármikor fordulhatnak a kérdéseikkel.
A létszámbővítés folyamatosan napirenden van. Rendkívül nehéz egy állandó aktivitási szintet fenntartani, de ez egészen biztosan nem egyedi probléma, hiszen a hallgatók leterheltsége és motivációja mindenhol meglehetősen változékony.
- Hogyan készültök a májusi Techtogether Automotive Hungary-re? Van valami konkrét célkitűzésetek?
- Cs.R.: Ahogyan már utaltunk rá, a marketing és menedzsment lábunkat kell leginkább megerősítenünk, hiszen a mérnöki tudása megvan a csapatnak, most ezt kell rendkívül ügyesen és hatékonyan párosítanunk egy kellően hatékony projektkoordinátorral, illetve marketinges hallgatókkal.
- Milyen egyéb versenyeken szeretnétek részt venni az idén? Milyen elvárásokkal indultok neki a mostani szezonnak?
- R.T.: Az idei év a csapatépítés, az alapok megerősítésének éve lesz. A Pannon Egyetem Mérnöki Karán keményen dolgozunk azért, hogy sikerüljön kialakítani egy átfogó rendszert, ahol a tehetséges és aktív hallgatókat a megfelelő környezetben, a megfelelő motivációs eszközökkel tudjuk támogatni.
- Mik a csapat távlati célkitűzései, tervei?
- R.T.: Közép távú céljaink között szerepel, hogy a Pannon Egyetem mérnökcsapata, a PEngineers egy hosszú távon fenntartható, jól kialakított támogatói bázissal rendelkezzen, mind az egyetemi, mind a piaci szereplők oldaláról. Távlati cél, hogy a csapat bekerüljön a magyarországi egyetemi mérnökcsapatok legjobbjai közé.
- Pontosan milyen támogatást nyújt az egyetem a csapatnak? Melyek a főbb céges támogatók, és ők milyen módon járulnak hozzá a sikerekhez?
- R.T.: A Pannon Egyetem Mérnöki Kara elkötelezte magát, hogy szakmailag és különböző motivációs eszközökkel, például ösztöndíjakkal és utazások megtérítésével segítse a csapat munkáját. A támogatás része lesz a kialakított mentorcsapat mellett egy közösségi munkatér is, ahol a hallgatók kellemes és motiváló környezetben tudnak majd a projekteken dolgozni. Céges fronton több előrehaladott szponzorációs tárgyalás is folyamatban van.
Az autopro.hu az Automotive Hungary szakkiállítással egybekötve, május 10-11. között ismét megrendezi a Techtogether Automotive Hungary versenyt, ahol a magyar mérnökhallgatói csapatok műszaki és gazdasági feladatokat megoldva mérhetik össze tudásukat. Minden érdeklődőtőt szeretettel várunk a verseny helyszínén, a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban!
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!