Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új árazási struktúra jön Európában a Supercharger hálózathoz
2024.04.18 17:17A StudentTechLab a jobb stratégiára fókuszál
2024.04.18 16:22Még több kínai OEM épít autógyárat Európában a Bosch szerint
2024.04.18 15:20Megtorpant az európai autópiac
2024.04.18 14:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így látta a Formula Student Eastet a kecskeméti csapat
Az örkényi Euroring területén zajló versenyre népes közösség gyűlt össze, hiszen érkeztek hallgatók Törökországból, Csehországból, Oroszországból, Hollandiából, Németországból, sőt még amerikaiak is képviseltették magukat. Magyarországról a kecskeméti KEFO Motorsport mellett a győri ArrabonaRacing Team és a budapesti BME Formula Racing Team érkezett a programra.
A kecskeméti csapat autója, a KMS17 a többiekhez képest gyorsan megkapta a versenyzésre feljogosító minősítő matricákat, miután teljesítette a billenőasztali vizsgálatot, valamint a fék-, illetve a zajtesztet is. Így az autó megfelelt a gépátvételen, és engedélyt kapott a hétvégi versenyzésre- áll abban az összefoglalóban, amit a KEFO motorsport juttatott el az Autoprohoz. Ezzel párhuzamosan zsűri előtt szerepelt a csapat másik fele a statikus versenyszámokban. Üzleti prezentációt és tervezési beszámolót kellett tartaniuk versenyautójukhoz kapcsolódóan. Ez utóbbiak összesített eredménye a 32. helyre volt elegendő.
A megtakarított időt további tesztelésre használták fel, amely során problémájuk jelentkezett a féltengellyel. Ugyan a csapat közös erővel dolgozott a hiba elhárításán - az alkatrészbeszerzés és a szerelés tekintetében is - sajnos a szombati Skid Pad és Gyorsulás versenyszámokról lekéstek. Az ezt követő Autocross-t viszont sikeresen teljesítették.
A legbüszkébb pillanatok vasárnap következtek, ugyanis a KEFO Motorsport 2014 után először teljesítette hiba nélkül a hosszú távú versenyszámot, az Endurance-ot. A közel 40 fokos hőség ellenére a KMS17 meghajtása rendben tette dolgát, és jó eredménnyel haladtak át a célvonalon a pilótacserével tarkított, több mint 20 km-es távnak megfelelő megmérettetésen. „Büszkeséggel tölt el minket, hogy a 38 résztvevő csapat közül a 14. helyen végeztünk a kétségkívül legkeményebb dinamikus versenyszámban”- nyilatkozták a csapattagok.
A KEFO Motorsport most az augusztusi, győri versenyhétvégére, a Formula Student Hungaryre készül. A következő napokban ellenőrzik az autót, és apróbb javításokat, módosításokat végeznek el.
Widner Attila így értékelte a hétvégét: „Csapatunk évközbeni kemény munkája meglátszott jó eredményünkön, különösen a hosszút távú, megbízhatósági versenyszámban. Az ellenőrök részéről pozitív visszajelzéseket kaptunk idei autónkkal kapcsolatban, akik elsősorban az áttekinthetőséget értékelték a KMS17 felépítésében és alrendszereiben.
Erőn felül dolgoztunk pénteken és szombaton a sérült féltengely alkatrész cseréjén, egyszerre indítottunk A, B és C tervet útjára, hogy minél előbb menetkész legyen a KMS17. Mindössze egyetlen egy perccel csúsztunk ki az időből, ami továbbra is az egyik legnagyobb ellensége a formulás csapatoknak. Sajnos ez a versenysport velejárója.
Külön köszönetet szeretnék mondani szponzorainknak, akik nélkül nem lehettünk volna történelmi pillanatok részesei vasárnap: csapatunk 2014. után először és jó helyen végezve teljesítette az Endurance-ot. Köszönöm a csapattagok rengeteg munkáját, amely az összetettbeli 28. helyhez segítette hozzá a KEFO Motorsportot”- zárta Widner Attila.