Autopro Blog Bízz a csapatodban!

Bízz a csapatodban!

Zámbó Zoltán | 2015.06.11 15:23

Bízz a csapatodban!

Az egyetemi tanulmányaim elején egy álom lehetett volna csak, ami mostanra megvalósult. Emellett olyan csapat tagja lehetek, akikkel nem hinném, hogy létezne lehetetlen...

Hirdetés

2009-ben kerültem - jóval Pup Dániel csapatvezető után - a győri egyetemen működő SZEnergy járműfejlesztő csapatba, amikor a negyedik félévem végét tapostam. Míg az egyik óra végén meg nem hallottam ezt a lehetőséget, meg sem fordult a fejemben, hogy autótervezéssel foglalkozzak. Szauter Ferenc lelkesedéstől és lehetőségektől teli szavai maximálisan meggyőztek a tanórán, hogy „igen, ebbe bele kell vágnom”. 2009 szeptemberétől már teljes értékű csapattagként folyhattam bele a munkába, ahol a gépészeti oldalt erősítem a kezdetektől a mai napig.

A járművünk karosszériájának és vázszerkezetének kialakításában vettem részt. A legjobban az motivált, hogy minél több mindent megtudjak arról, hogyan is kell egy autót megtervezni, úgy, hogy az működjön is. Először ekkor kerültem közelebbi viszonyba a karbon kompozittal is, ami már önmagában nagy élmény volt. Majd jött a következő nagy lehetőség. Megüresedett az egyik pilóta pozíció.

A méreteimből adódóan tökéletesnek számítottam a pilóták terén, mivel nem vagyok túl magas, a minimum testtömeghez közel állt a súlyom. Ez olyan lehetőséget jelentett, amit nem szerettem volna kihagyni. így a 2010-es Shell Eco Marathonon már a csapat pilótájaként vehettem részt. Fantasztikus élmény volt, hogy olyan pályán versenyeztünk, ahol pár hét különbséggel több száz lóerős DTM autók küzdöttek egymással. Az itt megszerzett első hely csak hab volt a tortán, ami olyan motivációt adott a továbbiakban, hogy újra és újra csak az lebeg a szemem előtt, hogy ismét a dobogó legfelső fokára állhassunk.

Az elmúlt években kicsit átalakult a pilóta feladata. Egyre kevesebb lett a versenyek alatti rádiós kommunikáció, mivel az informatikai és telemetriai rendszerünk olyan szintre fejlődött, hogy minden szükséges információ rendelkezésemre áll az autó kijelzőjén, valamint a jármű minden egyes adatát azonnal látják a boxutcában is. Ezekből adódóan nagy bizalmat jelent a versenyzés a pilóta és a csapat többi tagjai között. Tudom, hogy olyan autóval gurulhatok ki a pályára, amely üzembiztos, és benne van az a potenciál, amivel sikereket lehet elérni. Az elmúlt évek alatt összességében már bőven 1000 kilométer feletti távot tettem meg az autóinkkal, ezalatt folyamatosan fejlődtem, ami nagyban köszönhető a csapat összehangolt munkájának és a telemetria adatok elemzésének is.

Az, hogy a csapat pilótája lehetek: kitüntetés. Az év közbeni munka sokkal fontosabb. Évről-évre új fejlesztések megálmodása és megvalósítása a legfontosabb dolog. Eddigi munkáim során sok kudarcot és sikert megéltünk a csapattal, amikről órákig lehetne mesélni, valamint rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk. Külön öröm, hogy az előző szemeszter elejétől sok új csapattaggal büszkélkedhetünk, akiknek átadhatjuk a tapasztalatainkat és új, jobbnál jobb ötletekkel hozakodnak elő. Annyit lehet tanulni egy ilyen feladatból, amennyit csak akarunk, emellett az életre nevel (türelem, kitartás, alázat…). A győzelem mellett ez motivál a legjobban - úgy gondolom, ezért érdemes szabadidőt, akár éjszakákat is beáldozni.

Kiemelt Partnereink