Autopro Blog Az évezred építkezése – december óta használható a Gotthard alagút

Az évezred építkezése – december óta használható a Gotthard alagút

ContiBlogger | 2017.02.09 09:35

Az évezred építkezése – december óta használható a Gotthard alagút

A mérnöki mesterség remekműve a svájci Gotthard alagút, amely a leghosszabb és legmélyebb vasúti alagút a világon.

Hirdetés

Az 57 kilométeres alagút a Gotthard hegytömbön vezet keresztül. 17 éven át tartott a több szempontból is rekordokat döntő építkezés, melynek során 28 millió tonna anyagot hordtak ki a hegyből. Mi, Contisok egy rekord méretű víztömlővel és szállítóhevederekkel vettük ki a részünket az évezred építményének is becézett projektből.

A számok azt hiszem, magukért beszélnek. 2300 méteres mélység, 2400 dolgozó, 11 milliárd (!) eurós költség. Az eredmény pedig egy olyan pályaszakasz, ahol akár 200-250 kilométer per órás sebességgel közlekedve naponta 260 tehervonat és 65 személyvonat jut gyorsabban, és biztonságosabban célba.

A cégcsoportunktól a ContiTech divízió szerzett elévülhetetlen érdemeket a sikerben, hiszen egy egyedi, 1520 méter hosszú víztömlőt alkottunk a fúrási munkálatokhoz, és több szállítóhevederes megoldást is kialakítottunk a szinte felfoghatatlan mennyiségű kő és kavics elszállításához. Utóbbinak az óriási előnye az egy alagútépítés során, hogy mellőzhetőek a teherautók, így nem csupán környezettudatosabb az építkezés, hanem kipufogógáz-szellőztető berendezések kiépítése is szükségtelenné válik. A ContiTech-es kollégák persze a Gotthard alagút átadása után sem unatkoznak, ugyanis Sydney-ben már épül Ausztrália legmélyebb és leghosszabb metró alagútja, ahol természetesen szintén ott vagyunk…

Kiemelt Partnereink