Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az évezred építkezése – december óta használható a Gotthard alagút
A mérnöki mesterség remekműve a svájci Gotthard alagút, amely a leghosszabb és legmélyebb vasúti alagút a világon.
Az 57 kilométeres alagút a Gotthard hegytömbön vezet keresztül. 17 éven át tartott a több szempontból is rekordokat döntő építkezés, melynek során 28 millió tonna anyagot hordtak ki a hegyből. Mi, Contisok egy rekord méretű víztömlővel és szállítóhevederekkel vettük ki a részünket az évezred építményének is becézett projektből.
A számok azt hiszem, magukért beszélnek. 2300 méteres mélység, 2400 dolgozó, 11 milliárd (!) eurós költség. Az eredmény pedig egy olyan pályaszakasz, ahol akár 200-250 kilométer per órás sebességgel közlekedve naponta 260 tehervonat és 65 személyvonat jut gyorsabban, és biztonságosabban célba.
A cégcsoportunktól a ContiTech divízió szerzett elévülhetetlen érdemeket a sikerben, hiszen egy egyedi, 1520 méter hosszú víztömlőt alkottunk a fúrási munkálatokhoz, és több szállítóhevederes megoldást is kialakítottunk a szinte felfoghatatlan mennyiségű kő és kavics elszállításához. Utóbbinak az óriási előnye az egy alagútépítés során, hogy mellőzhetőek a teherautók, így nem csupán környezettudatosabb az építkezés, hanem kipufogógáz-szellőztető berendezések kiépítése is szükségtelenné válik. A ContiTech-es kollégák persze a Gotthard alagút átadása után sem unatkoznak, ugyanis Sydney-ben már épül Ausztrália legmélyebb és leghosszabb metró alagútja, ahol természetesen szintén ott vagyunk…