Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A magyar macsó vezet, vasmarokkal szorítja a kormányt
Kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be – vajon a magyar autóvezetői kultúrába mennyire illeszkednek az önvezetők?
A hét elején adták a zalaegerszegi önvezető tesztpálya első ütemét, ahol a tervek szerint az autonóm vezetéshez kapcsolódó teszteket végezhetnek majd autóiparban érdekelt cégek. A tesztpálya jól jelzi azt az irányt, amely az utóbbi években egyre hangosabb a járműiparban. Az autógyártók és a köréjük kiépült szolgáltatók és beszállítók fejlesztéseinek fókuszában kiemelt helyen áll az önvezetés.
Amilyen erős a vállalatok részéről a szándék, annál megosztóbb ugyanez a fogyasztói oldalon, ahol már nem ilyen egyértelmű a lelkesedés. Egy amerikai felmérés kapcsán szakportálunk Facebook oldalán szavazást indítottunk az önvezetéssel kapcsolatban.
Elöljáróban annyit, hogy az amerikai fogyasztók nem lelkesednek különösen az önvezetésért. Válaszaikban kiemelték, hogy veszélyesebbnek tartják az önvezetőket a hagyományos járműveknél, nagy részüknek eszük ágában sincs autonóm funkciókkal ellátott járművet vezetni, és nem is lennének hajlandóak ilyen autókért fizetni. Kattintson a kiemelt szavakra, és olvassa el bővebben az amerikai kutatás részleteit!
Ennek fényében a következő kérdést tettük fel szakportálunk Facebook-követőinek: Bízna az önvezető autókban? A válaszadók 69%-a mereven elzárkózik, és a "Nem, csakis én vezetek" válasz mellett döntött, míg csupán 31%-uk nyilatkozott úgy, hogy "Igen, vezessen a robot".
A válaszadók nagy része vasmarokkal szorítja a kormányt, volt aki kommentben kifejtette, hogy legfeljebb a legjobb barátja vagy a felesége mellé ül be az autóba (igaz, a felesége nem vezet, mint írta...). Volt olyan kommentelő, aki pedig arra világított rá, hogy a bizalmatlanságának oka az elsősorban, hogy nem kiforrott a rendszer, és nem tisztázottak a felelősség jogi feltételei sem, továbbá az adatbiztonság is kérdéses számára.
Ha akarják a magyar sofőrök, ha nem, az önvezetés egyre szélesebb utat tör magának, és az egyre okosabb vezetéstámogató rendszerek elterjedésével szép lassan be fog lopózni a mindennapokba. A vezetés olyan úri hóborttá válik, mint manapság a lovaglás. Hiába tartották korábban elképzelhetetlennek azt, hogy a lovak helyett autókkal közlekedjünk, mégis megtörtént. A vezetés élménye azonban egész biztosan nem fog elveszni, legfeljebb a közutakról kikopik és hobbiból űzve esetleg a sport részévé válik.