Techtogether Az alapos felkészülésen múlt az Arrabona Racing Team győzelme

Az alapos felkészülésen múlt az Arrabona Racing Team győzelme

Beck András | 2019.10.25 08:00

Az alapos felkészülésen múlt az Arrabona Racing Team győzelme

„Mint minden évben idén is teljesen új autót építünk. Most a legnagyobb átalakítás a futóművet érinti majd. A szezon végére a világranglista legjobb 50 csapatában akarunk bekerülni a közel 700 csapatos mezőnyben. Ezzel a legjobb magyar csapat lehetünk majd a belső égésű motorral szerelt versenyautók kategóriájában a Formula Student versenysorozatban” – mondta Gudra Gábriel, a Techtogether mérnökhallgatói versenyt megnyerő Arrabona Racing Team csapatvezetője.

Hirdetés

– Mi kellett a győzelemhez a Techtogether versenyen?
– Végig kiélezett volt a verseny és bár túl sok különdíjat nem hoztunk el, de végül győztünk. Ilyen szempontból ez a verseny hasonlít a Formula Student East-re, ahol szintén hasonló volt a helyzetünk. A jó eredményt az alapozta meg, hogy időben elkezdtük a felkészülést a versenyre. Amikor megkaptuk a feladatokat tudatosan úgy terveztük meg a napjainkat, hogy az egyes feladatokhoz párosított csapattagokkal mindenből a lehető legtöbbet hozzuk ki. Minden versenyszámra azokat a tagokat hoztuk el, akik arra a legalkalmasabbak és leginkább felkészültek. Szerencsére ez a taktika be is jött.

– Hányan jöttek el a versenyre?
– A Techtogether első napján, szerdán csak heten voltunk. Csütörtökön már többen, tizenhárman vettünk részt a viadalon, ebből hárman a küzdőtéri feladatokkal, a többiek pedig a hosszútávú feladatokkal foglalkoztak, illetve természetesen a standhoz látogatókkal. A zárónapra jöttünk a legtöbben, összesen tizenheten voltunk itt, köztük sokan voltak újoncok, akik most ősszel csatlakoztak hozzánk. Nekik ez egy kiváló tapasztalatszerzési lehetőség.

– Az egész csapat hány tagból áll?
– Összesen 54-en vagyunk, 21 újoncot vettünk fel. A Techtogether versenyen a feladatmegoldásban inkább a rutinos, korábbi csapattagok végezték a feladatokat. Az új tagoknak egyelőre a betanulás és ez élményszerzés volt a lényeg. Minden egyes küzdőtéri feladaton részt vett egy-egy új csapattag, így fokozatosan tudnak felkészülni a jövő kihívásaira.

– Melyik volt a legérdekesebb vagy legnehezebb feladat?
– Erre azért nehéz válaszolni, mert tényleg feladatonként optimalizálva állítottuk össze a csapatot, így mindenre a lehető legjobb emberünket küldtük. Számomra az egyik legjobb lehetőséget az jelentette, hogy az első nap az ötperces pitching-et adhattam elő. Ez kiváló próba volt például arra, hogy a rendelkezésre álló ötperces keretben mennyire tudok bent maradni. Szerencsére csak két másodperccel tértem el a megadott időtől. A neutron szórásos, roncsolás vizsgálatról szóló feladat kiemelten inspiráló volt számomra. Ez egy olyan terület, amellyel korábban nem foglalkoztam, így most kicsit jobban fel kellett készülnöm és utána jártam a témának. Ez nagyon jól jött az utolsó nap a kvízkérdéseknél is, hiszen az ezzel kapcsolatos válaszokat egyből tudtam. A Tequa feladata is érdekes volt, itt nem lehetett előre kidolgozni a feladatot, hanem ott helyben kellett megoldást kreálni. Ilyen esetekben jön elő az a tudás, amit a tanulmányok során fokozatosan felszed a csapat.

Mint minden évben idén is teljesen új autót építünk, a legnagyobb átalakítás a futóművet érinti majd – mondta Gudra Gábriel, a Techtogether mérnökhallgatói versenyt megnyerő Arrabona Racing Team csapatvezetője.
Mint minden évben idén is teljesen új autót építünk, a legnagyobb átalakítás a futóművet érinti majd – mondta Gudra Gábriel, a Techtogether mérnökhallgatói versenyt megnyerő Arrabona Racing Team csapatvezetője.

– A szezon indulásába hogyan illeszkedik a Techtogether verseny?
– Tavaly nagyon jó szezont zártunk és nagyon boldogok vagyunk, mert az újat is kiemelkedő eredménnyel tudtuk indítani. Kiválóan tudott együtt dolgozni a csapat és így igazi öröm a mindennapi munka. Reméljük ez kívülről is látszik. Eddig sem volt hiány motivációban, de ez egy újabb inspirációt ad mindenkinek a további munkához.

– Az elnyert jutalmakat mire fordítja a csapat és mi az idei kitűzött cél?
– Az első hely 500 ezer forint pénzjutalommal járt, a különdíjakra pénzjutalmat és egyéb hasznos ajándékcsomagokat kaptunk, amit a jövőben minden bizonnyal tudunk majd hasznosítani. A Nemaktól egy élménynapot nyertünk, ahol a csapatunk tagjaival egyszerre fognak majd foglalkozni. Ez önmagában is több százezer forintos érték. Nehéz meghatározni a teljes nyereményt, de ez a közös munkával elért számottevő összeg sokkal stabilabbá és tervezhetőbbé teszi az egész éves költségvetést. A fődíjért kapott jutalom valószínűleg egy verseny regisztrációs díját egy az egyben fedezi majd tavasszal. Emiatt persze nem fogunk több versenyre elmenni, hiszen időben sem akarjuk túlvállalni magunkat. A most elért háttérrel sokkal nyugodtabban tudunk belevágni a fejlesztési munkákban, a határidőket pontosabban tartva tudunk majd beszerzéseket végrehajtani.

– A tagtoborzás már teljesen lezárult?
– Október elején vettük fel az utolsó tagokat, így kialakult az idei szezonra a komplett csapat. A Techtogether versenyen elért eredmények egyébként a szponzorációkkal kapcsolatban is nagyon jól jönnek, hiszen a hosszú távú támogatóink látják, hogy megdolgozunk az eredményekért. Az új tagok motivációját is növeli a siker, egyből látják, hogy a jó munkának megvan az eredménye. Így ez kiváló kezdőlökést ad az egész éves fejlesztési munka elindításához.

– Idén mi lesz a fő projekt a fejlesztésben?
– Mint minden évben, idén is teljesen új autót építünk, a legnagyobb átalakítás a futóművet érinti majd. A 13 collos átmérőjű kerekekről 10-esekre térünk át. Az átalakítás plusz kiadást jelent a beszerzésnél és a fejlesztési munkában is, így jelentősen leköti az erőforrásokat. Ennek a munkának a köridőben várhatóan számottevő előnye lesz, hiszen az abroncs lényegesen gyorsabban melegedik majd és ezáltal az autó jobb tulajdonságokat produkálhat a versenypályán.

– Eredménycélkitűzést megfogalmaztak erre a szezonra?
– A Formula Student East-en meghívott csapatként veszünk részt 2020-ban mivel az első háromba bekerültünk idén. Így ott regisztrálunk sem kell és nevezési díjat sem kell fizetnünk. A németországi versenyen való részvétel is alapkövetelmény számunkra. Ezek mellett vagy Formula Student Austria, vagy Csehország versenyére szoktunk elmenni minden évben. A szezon végére a világranglista legjobb 50 csapatába akarunk bekerülni a 700 csapatos mezőnyben. Európa számos versenye közül háromra megyünk majd el. Az elég összetett világranglista-pontozásban a magasabb szorzójú versenyeken akarunk részt venni. Versenyenként átlagosan 650-700 pontot akarunk szerezni, ezzel mindegyik versenyen az első ötben végezhetünk, a német verseny persze nehezebb, ott az első tízbe való bejutás a célunk. Ha mindezt megvalósítjuk akkor összetettben bekerülhetünk az első ötvenbe, mindez azzal járhat, hogy a magyar csapatok közül, a belsőégésű motorral szerelt autók kategóriájában a legjobbak lehetünk.

Nyitókép: A Techtogeher-győztes Arrabona Racing Team csapata a verseny után.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink