Techtogether Április közepére el is készül az FRT új járműve

Április közepére el is készül az FRT új járműve

Pardavi Mariann | 2017.02.06 14:34

Április közepére el is készül az FRT új járműve

Január végén mutatta be új járművének terveit a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem járműépítő csapata, a BME FRT. 15 kilogrammot spóroltak a tömegen, így akár 110 kilométer/óra sebességre is képes lesz. Sipos Gábor csapatkapitány árulta el az új, együléses versenyautó további részleteit.

Hirdetés

– 2016 rendkívül sikeres év volt számotokra: megnyertétek az E-Race-t Németországban, egyedüli magyarként indultatok a silverstone-i FS-futamon, hét díjjal tértetek haza a magyar FS versenyről, és ti érdemeltétek ki a Techtogethert Automotive Hungary első helyét is. A lecke fel van adva, a 2017-es járműnek legalább annyira profinak kell lennie, mint a tavalyinak. Milyen változásokat terveztek erre az évre?
– A tavaly is használt járműkoncepciót használjuk, ennek értelmében összkerekes, elektromos, karbon kompozit vázra épülő versenyautót építünk. Ez a koncepció visz minket a legközelebb a célunk eléréséhez, tehát a FS verseny győzelemhez. Az idei fejlesztéseink középpontjában az olyan területek állnak, amelyeken jelentős lemaradásunk volt tavaly, így kiemelt figyelmet kap a nagyfeszültségű akkumulátor, a hajtásszabályozás, a tömegcsökkentés és a hűtésrendszer is. Alkatrészek szintjére lefordítva nagyobb kapacitású és könnyebb akkumulátorral, könnyebb vázzal, továbbfejlesztett hajtásrendszerrel támadunk a 2017-es szezonban.

– Mit érdemes tudni az új jármű paramétereiről? Milyen adatokkal írható le a készülő jármű?
– Az autó tömege 219 kg lesz, mely 15 kg-os csökkenést jelent tavalyhoz képest. Nulláról 100 km/h-ra kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsulunk majd várhatóan, a végsebességünk 110 km/h lesz – az FS pályák elvárásainak megfelelően, a gyorsuláson van a fókusz.

– Milyen versenyeken indultok idén?
– Eddig hivatalosan három verseny szerepel a naptárunkban. Az E-Race Németországban, a Formula Student East az Euroringen, illetve a Formula Student Hungary Gönyűn. Idén úgy adódott, hogy nem kell Silverstone-ig mennünk, hogy a világ legjobb csapataival mérkőzzünk meg, erre itthon is lehetőségünk lesz – kíváncsian várjuk az idei versenyszezont. Megbeszélések zajlanak egy negyedik versenyről is, azonban ennek helye még nem fix a versenynaptárunkban, így egyelőre nem is árulunk el róla többet.

– Jópár autóipar cég állt mögétek támogatóként, ilyen többek között az Audi Hungaria, a Bosch, az AVL, a Zoltek, a National Instruments, a Knorr Bremse, az S&T, a Varinex, a Fémalk, a Trumpf vagy a Thyssenkrupp. Bővült a szponzorok köre?
– Új cégeket leginkább a gyártástámogatás oldalról sikerült szereznünk, így egyenlőbben sikerült elosztani a gyártandó alkatrészeinket. A cégeket, az alkatrészek beérkezési sorrendjében Facebook oldalunkon mindig megemlítjük, legyen szó régi vagy új támogatóról.

Sipos Gábor

– Milyen cégek támogatására lenne szükségetek? Mi kell a készülő autóhoz?
– A készülő autóhoz egy-két alkatrész beszerzéséhez keresünk még partner céget, aki ki tud minket segíteni a tételek megvásárlásával, illetve nagyobb tételünk még a versenygumi, mely a tesztidőszak hosszúsága miatt jelentős nagyságú rész a költségvetésünkben – e tekintetben is dolgozunk még a lehetőségek feltárásán.

– Mivel foglalkozik jelenleg a csapat?
– Az autó alkatrészeinek beszerzése, legyártása most a legfőbb feladat, melyet március 1-jéig kell abszolválnunk, ekkor kezdjük összerakni az új autót, tehát minden ehhez szükséges egységnek a műhelyben kell lennie. Az összeszereléskor már folyik az elektronikai rendszer élesztése, tesztelése.

– Mikor fog elkészülni a jármű?
Április 15-én gurul először majd az autó, elkezdődik a tesztelése. Fokozatosan emeljük a kezdetben még lassú tempót, és remélhetőleg kevés műszaki gond mellett tudjuk teljesíteni a tervezett tesztprogramot, hogy jól kitapogassuk az autó határait. Valamikor május elejére tervezzük az új autó bemutatását, hogy a nagyközönség előtt is bemutatkozhasson az új fejlesztés.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink