Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Versenyre hangolva: bemutatta új motorját a SZEngine
A támogató vállalatok és a sajtó munkatársai előtt mutatta be legújabb fejlesztésű motorját a győri egyetemen működő SZEngine hallgatói csapat. A Belső Égésű Motorok Tanszék aulájában tartott programon kiderült, hogy az EVO5 névre keresztelt erőforrást a Formula Student versenyeken induló Arrabona Racing Team versenyautójába építették be.
Légrádi Gergely, a csapat konstrukciós vezetője elmondta, az EVO5 a 2014-ben megépített bázismotorra, az EVO3-ra, illetve annak továbbfejlesztett változatára, az EVO4-re épül. Hozzátette, az új motor azonban 51 LE maximális teljesítményre képes, 26,8 kg-os elődjével szemben már 55 lóerős és 27,5 kg súlyú. A legfontosabb változások azonban a főtengelyt érintették, hiszen oda terveztek egy generátort, ami folyamatos villamos energiával tudja ellátni az autót, illetve a motort. Emellett optimalizálták a szívó-kipufogó rendszert, hiszen minél több teljesítményt igyekeztek kinyerni a motorból anélkül, hogy bármilyen szűkítést vittek volna a rendszerbe.
Légrádi Gergely beszélt arról is, hogy a főtengely gyártása hét cég támogatásával valósulhatott meg, illetve hogy a szívó-kipufogó rendszer gyártásában nagy segítséget nyújtott a versenyautót építő Arrabona Racing Team (ART) is.
Az ART csapatkapitánya, Kun János az autóval kapcsolatban elmondta, évről évre nagy tömegcsökkenést tudtak produkálni, idén azonban beépítettek egy 13 kilogrammot nyomó aerocsomagot, ami nagyobb tapadást, ezáltal magasabb kanyarsebességet és könnyebb irányíthatóságot eredményez. Hozzátette, új gumiabroncsokat használnak idén, melyek alacsony profilúak és 4,5 kg-ot csökkentenek az össztömegen. Ezekhez új futóműre volt szükség, mely az új geometria mellett könnyebb is a korábbinál: elhagyták a stabilizátort 1,8 kilogrammot spórolva, továbbá a nyomó-és vonórudakat is, így összesen több, mint 9 kilogrammot tudtak lefaragni a súlyból. Ezen felül többek között tökéletesítették a váltófüleket és új kormányművet terveztek szöghajtással.
A csapatok a közel jövőben a Formula Student East, FS Czech Republic, FS Germany és a FS Hungary versenyeken indulnak el az új autóval, illetve motorral.