Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szerencse kell ahhoz, hogy K+F-fel foglalkozhasson egy mérnök
Vági Ferenc csapatmenedzser nemcsak a veszprémi Pannon Egyetemen működő csapatok elmúlt egy évét foglalta össze, de kifejtette azt is, hogy szerintem milyen lehetőségei vannak egy mérnöknek hazánkban.
Pannon Racing csapat tavaly a Junior kategória abszolút győztese volt az áprilisban megrendezett Go-Kart, Go-Bosch! versenyen, idén pedig az önvezető jármű kategóriában a harmadik helyet szerezte meg nehezített körülmények között, mivel az utolsó fordulóban a senior és a junior csapatok együtt versenyeztek.
– Ez a harmadik hely értékét növeli, mivel úgy sikerült elérnünk a helyezést, hogy egy évvel rövidebb idő állt rendelkezésre a felkészüléshez.
Az egri Aventics Hungary Kft. kilencedik alkalommal hirdette meg Pneumobil elnevezésű versenyét felsőoktatási intézmények hallgatóinak. A májusban megrendezett versenyen összesen 55 csapat mérte össze tudását, köztük a Pannon Egyetem két különítménye a SzakembAIrek és a Pannon Pressure. A verseny során a hallgatók az úgynevezett projektmenedzsment feladat prezentációjával érték el a legjobb eredményt: a Pannon Pressure 2., a SzakembAirek a 11. helyet szerezte meg és az összesített eredményben is a középmezőnyben szerepeltek a csapatok.
– A Pneumobil mechanikai megbízhatóságát szeretnénk növelni, a go-kart esetében az elektromos hajtás stabilitását kell fejlesztenünk – mondta el a csapatmenedzser, milyen területeken lenne szükség szponzori segítségre. – Veszprém vonzáskörzetében sok autóipari beszállító tevékenykedik, amelyek a csapat támogatói között is fellelhetőek.
A csapat végzett tagjai ezeknél a cégeknél (Continental Automotive Hungary Kft., Valeo AutoElectric Magyarország Kft., Balluff Elektronika Kft., robert Bosch Kft., Vesz-Mont Kft.) találtak megfelelő pozíciót: sokan fejlesztőmérnök, jármű tesztmérnök, tervezőmérnök munkakörben dolgoznak. Ha egy friss diplomás egy multinál kezd dolgozni, szerencse kell ahhoz, hogy olyan területre kerüljön, ahol kutatás-fejlesztéssel is foglalkozhat és nem csak egy meghatározott monoton mérnöki feladatot kell végeznie. A kkv-k esetében nagyobb a fl exibilitás, a munkák gyorsabban iterálódnak és változatosabbak, nagyobb területet kell lefednie egy mérnöknek, de ha termelésre épül a cég tevékenysége, akkor itt sem sok lehetőség nyílik K+F-re.
A mérnökversenyre Veszprémből gépészmérnöknek, mechatronikai mérnöknek, villamosmérnöknek és műszaki informatikusnak tanuló hallgatók érkeznek.
Ezekre az eredményekre a legbüszkébb a csapat
|