Techtogether Pár percen csúsztak el a BME járműépítői

Pár percen csúsztak el a BME járműépítői

Pardavi Mariann | 2018.07.24 16:04

Pár percen csúsztak el a BME járműépítői

A BME FRT hallgatói csapat az idei Formula Student versenyszezonra két járművel is készült, de a szezon első versenyét egyikkel sem tudták 100 százalékosan teljesíteni. A miértekről Marton Péter menedzsment csoportvezető számolt be.

Hirdetés

A Formula Student versenysorozaton olyan hallgatói csapatok indulnak, akik szabadidejükben, tanulmányaik mellett versenyautót terveznek és építenek. A Formula Student East versenynek a zalaegerszegi tesztpálya adott otthont július 18-tól kezdődően öt napon át.

A Formula Student versenyek nagyon szigorú szabályok szerint zajlanak, az a csapat, amelyik nem teljesíti az előre megszabott feltételeket, nem teheti járművét pályára. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem járműépítő csapata is elcsúszott, egy elektromos és egy elektromos hajtású önvezető autójukkal sem sikerült teljesíteni az a verseny szabályait.

BME FRT autója bal oldalon, a másik magyar csapat, az Arrabona Racing Team járműve pedig jobb oldalon

Az elektromos autónk előtt három ellenőrzés volt már csak, az eső-, a fék- és a dőlésteszt. Sajnos a határidő után két-három perccel értünk csak az ellenőrző kapuig. Még két külföldi csapat volt hasonló cipőben, a szervezők azonban jogosan, a szabályokra hivatkozva nem engedélyezték a csapatok számára a további ellenőrzéseket – mondta el Marton Péter menedzsment csoportvezető. – Így sajnos az elektromos autónak véget ért a verseny. Önvezető autónk időközben szintén nem kapta meg az összes matricát, mivel a szervezők által meghosszabbított idő alatt sem sikerült kijavítani 1-2 részt. Azonban kijavítottunk mindent később és biztosítottak lehetőséget arra is, hogy ellenőriztessük a járművet. Így versenyen kívül sikerült átmennie a teszten az önvezetőnek. Ez ugyan már versenyen kívül volt, de nagy segítség a következő megmérettésre, a német futamra.

Hogy mi volt az oka annak, hogy egyik autó sem tudott végigmenni a versenyen, az Marton Péter szerint az lehet, hogy idén sok új csapattag volt és számos újítást is eszközöltek. Sokat dolgoztak és ráadásul két autót is építettek idén. Többen egyébként most voltak először versenyen, először kellett feszes versenykörülmények között teljesíteni.

A verseny a negyedik napon véget ért az FRT-nek, így az utolsó napon volt lehetőségük arra, hogy megnézzék más csapatok műszaki megoldásait és magát a verseny további részét.

Ha érdekli, hogyan zajlott a verseny ezt megelőző három napja, kattintson a korábbi cikkeinkre!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink