Techtogether Mérnököket is képez Szeged, nemcsak gyógyszerészeket

Mérnököket is képez Szeged, nemcsak gyógyszerészeket

Pardavi Mariann | 2017.10.16 09:30

Mérnököket is képez Szeged, nemcsak gyógyszerészeket

Október 18-án kezdődik szakportálunk mérnökhallgatói csapatversenye, a Techtogether Automotive Hungary. Összesen tizenhat járműépítő csapat kapott meghívót tőlünk, ezek egyike a Szegedi Tudományegyetemről érkező SZTE Airrari-Steco. Ez a csapat két járműépítő teamből delegált hallgatókat: az egyik team a sűrített levegős hajtásra esküszik, a másik az energiahatékonyságra. Igen, Szegeden ilyen is van.

Hirdetés

Túlzás volna azt állítani, hogy a Tisza-parti városban van a hazai járműgyártás ütőere. Ennek ellenére a szegedi egyetemen képeznek mérnököket, sőt, a kampuszon tevékenykedik két járműépítő csapat is, fejlesztéseiket a helyi, járműiparhoz köthető cégek támogatják.

A SZTE Airrari csapat a Pneumobil versenyen a legszebb karosszériájúnak kinevezett járművel. A nyitóképen a SZTE Steco csapat és az energiahatékony fejlesztésük látható.

Úgy tűnik, nem hiába szavaztak nekik bizalmat támogatóik. A Steco csapat az energiahatékony járművek, a Shell Eco-marathon Le Mans-i állomásán tizennyolc teamből ötödik helyezést ért el, míg SZTE Airrari a sűrített levegővel hajtott járművek versenyén a legszebb karosszériáért járó díjat vihette el.

A szegedi hallgatók is részt vesznek a szakportálunk által szervezett mérnökhallgatói csapatversenyen, a Techtegether Automotive Hungaryn. Azok a cégvezetők, akik fejlesztéseik megvalósításához fiatal szakembereket keresnek, látogassanak el a Hungexpóra október 18-20. között és győződjenek meg személyesen a fiatalok szakmai rátermettségéről. Díjmentes belépőt a kiállítás honlapján igényelhet.

A Steco első rotterdami versenyén csupán azt a célt tűzte ki, hogy a technikai vizsgálaton átjussanak és pályára állhassanak járművükkel. A következő évben emelték a tétet: a londoni Európa bajnokságon 168 kilométert tudtak megtenni egy kilowattóra energiamennyiséggel. Ezt a járművet fejlesztették tovább a harmadik, Le Mans-ban rendezett versenyre. Egy kilowattórányi árammal 242 kilométert futott az SZTE autója a franciaországi Shell Eco Marathonon.

Elsősorban az anyagi jellegű segítség jönne jól. A járműgyártás a prototípusok miatt rendkívül költséges. Ezek a korlátok gátakat szabnak a jobb minőségű alkatrészek megvásárlásának vagy legyártatásának. Leginkább olyan cégekkel dolgoznánk együtt, akik nemcsak az anyagiakat biztosítják számunkra, hanem betekintést adnak ezen alkatrészek tervezési és gyártási folyamatába. Hiszen ami a pénznél is többet ér, az a tudás! – mondta el portálunknak Gyurkó Csilla, az SZTE másodéves mechatronika szakos hallgatója, a csapat pilótája.

Kiemelt Partnereink