Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mérnököket is képez Szeged, nemcsak gyógyszerészeket
Október 18-án kezdődik szakportálunk mérnökhallgatói csapatversenye, a Techtogether Automotive Hungary. Összesen tizenhat járműépítő csapat kapott meghívót tőlünk, ezek egyike a Szegedi Tudományegyetemről érkező SZTE Airrari-Steco. Ez a csapat két járműépítő teamből delegált hallgatókat: az egyik team a sűrített levegős hajtásra esküszik, a másik az energiahatékonyságra. Igen, Szegeden ilyen is van.
Túlzás volna azt állítani, hogy a Tisza-parti városban van a hazai járműgyártás ütőere. Ennek ellenére a szegedi egyetemen képeznek mérnököket, sőt, a kampuszon tevékenykedik két járműépítő csapat is, fejlesztéseiket a helyi, járműiparhoz köthető cégek támogatják.
A SZTE Airrari csapat a Pneumobil versenyen a legszebb karosszériájúnak kinevezett járművel. A nyitóképen a SZTE Steco csapat és az energiahatékony fejlesztésük látható. |
Úgy tűnik, nem hiába szavaztak nekik bizalmat támogatóik. A Steco csapat az energiahatékony járművek, a Shell Eco-marathon Le Mans-i állomásán tizennyolc teamből ötödik helyezést ért el, míg SZTE Airrari a sűrített levegővel hajtott járművek versenyén a legszebb karosszériáért járó díjat vihette el.
A szegedi hallgatók is részt vesznek a szakportálunk által szervezett mérnökhallgatói csapatversenyen, a Techtegether Automotive Hungaryn. Azok a cégvezetők, akik fejlesztéseik megvalósításához fiatal szakembereket keresnek, látogassanak el a Hungexpóra október 18-20. között és győződjenek meg személyesen a fiatalok szakmai rátermettségéről. Díjmentes belépőt a kiállítás honlapján igényelhet. |
A Steco első rotterdami versenyén csupán azt a célt tűzte ki, hogy a technikai vizsgálaton átjussanak és pályára állhassanak járművükkel. A következő évben emelték a tétet: a londoni Európa bajnokságon 168 kilométert tudtak megtenni egy kilowattóra energiamennyiséggel. Ezt a járművet fejlesztették tovább a harmadik, Le Mans-ban rendezett versenyre. Egy kilowattórányi árammal 242 kilométert futott az SZTE autója a franciaországi Shell Eco Marathonon.
– Elsősorban az anyagi jellegű segítség jönne jól. A járműgyártás a prototípusok miatt rendkívül költséges. Ezek a korlátok gátakat szabnak a jobb minőségű alkatrészek megvásárlásának vagy legyártatásának. Leginkább olyan cégekkel dolgoznánk együtt, akik nemcsak az anyagiakat biztosítják számunkra, hanem betekintést adnak ezen alkatrészek tervezési és gyártási folyamatába. Hiszen ami a pénznél is többet ér, az a tudás! – mondta el portálunknak Gyurkó Csilla, az SZTE másodéves mechatronika szakos hallgatója, a csapat pilótája.