Techtogether Magyar csapatok is rajthoz állnak az energiahatékonyság versenyén

Magyar csapatok is rajthoz állnak az energiahatékonyság versenyén

autopro.hu/Sz.K. | 2019.06.07 13:25

Magyar csapatok is rajthoz állnak az energiahatékonyság versenyén

A győri SZEnergy, a kecskeméti Kandó Electric és a szegedi Steco team is ott lesz a világ hallgatói csapatai között, akik a Shell Eco-marathonon fognak versenyezni energia-hatékony járműveikkel.

Hirdetés

Európa-szerte több ezer hallgató dolgozik azon, hogy energia-hatékony járműveikkel új rekordot állítsanak fel az idei Shell Eco-marathon Europe versenyen. A megmérettetést, valamint kísérőprogramját, a Make the Future Live-ot ebben az évben július 1. és 5. között rendezik meg a Weybridge-i Mercedes-Benz Worldben, London külvárosában.

Ki tudja a legtöbb energiát megspórolni?

25 ország 161 csapata teszi próbára két versenyszámban műszaki és tervezői tudását az idei Shell Eco-marathonon. Az első egy távolsági verseny, amely azt méri, mely csapat tud a legtávolabb eljutni a legkevesebb energiával, a másik pedig a pilóták versenye. Magyarországról idén három csapat – a győri SZEnergy, a kecskeméti Kandó Electric és a szegedi Steco team – vesz részt, akik ebben az évben az Innovációs és Technológiai Minisztérium védnöksége alatt utaznak Londonba.

Csepp alakú karosszéria

A győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata teljesen új járművet épített az idei versenyre, amelyik számításaik szerint még energiahatékonyabb, mint az előző konstrukció. A győri diákok a városi koncepció kategóriában versenyeznek egyedüli magyar csapatként. Az új, elektromos autó leglátványosabb eleme a csepp alakú áramvonalas karosszéria minimális homlokfelülettel és optimalizált orrkúppal.

Magyar középiskolások is versenyeznek

Szintén elektromos, de a prototípus kategóriában indul járművével a kecskeméti Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolájának Kandó Electric csapata az idei Shell Eco-marathonon. A csapat összetételének folyamatos változása jelenti számukra az egyik legnagyobb kihívást, azonban reményeik szerint a motoron elvégzett fejlesztéseknek köszönhetően idén a mezőny élvonalában végezhetnek majd.

Szegeden is van műszaki véna

A Szegedi Tudományegyetem Steco csapata két év után tér vissza a versenybe ugyanebben a kategóriában. A jobb hatásfok érdekében kicserélték a motort, és az azt vezérlő elektronikát is átalakították. A csapat az elmúlt időszakban a tesztelésekre helyezte a súlyt, hogy még energia-hatékonyabbá tegyék elektromos autójukat, és így megdönthessék korábbi rekordjukat.

2324 kilométert egy liter üzemanyaggal

A tavalyi távolsági versenyen a francia Microjoule-La Joliverie csapat autója egy liter üzemanyaggal 2 324 km-t tett meg. Az idei verseny kihívást jelent a már rutinosnak számító csapatok számára is. A legnagyobb újdonság a teljesen új helyszín és ismeretlen versenypálya, amely nem csak technológiailag állítja kemény feladat elé a járműveket és a tervezőiket, hanem a csapat stratégiáját is pórbára teszi.

Kiemelt Partnereink