Techtogether Magyar csapat futotta a legjobb időt az orosz Formula Studenten

Magyar csapat futotta a legjobb időt az orosz Formula Studenten

autopro.hu | 2014.09.15 14:27

Magyar csapat futotta a legjobb időt az orosz Formula Studenten

A november 5-én rajtoló Techtogether hallgatói versenyre olyan csapatokat várunk, amelyek korábban már bizonyítottak. A győri SZE Arrabona Racing Team hiába az egyik legfiatalabb csapat, máris nemzetközi ismertséget vívott ki magának. Az Oroszországban megrendezett Formula Student versenyek ugyanis minden más csapatot maga mögé utasított.

Hirdetés

Szeptember első hétvégéjén tartották a Formula Student versenysorozat orosz állomásá Moszkvától 70 kilométerre. Tizenegy csapat állt rajthoz, legtöbben oroszok, ketten németek, az egyetlen magyar csapat a győri Széchenyi István Egyetemről érkező SZE Arrabona Racing Team volt. A Techtogether versenyen induló csapatokat bemutató cikksorozatunkban korábban már írtunk róluk. Az idén év elején megalakult csapat tagjai a Formula Student versenysorozat szabályainak megfelelően egy együléses formula autót terveztek, építettek és fejlesztettek. Az idei az első versenygépük, így elsősorban megbízható konstrukció volt a cél, amellyel minél több tapasztalatot gyűjthetnek. Mindössze félévük volt a megalakulástól az első versenyig: ennyi idő állt rendelkezésre a tervezéstől a gyártáson át egészen az utolsó csavar meghúzásáig.

– Az orosz szervezők rendkívül színvonalas versenyt szerveztek meg a teljes német bíra és gépátvevő gárdával. Így lényegében a német verseny szigorú gépátvételének kellett megfelelnünk. Első alkalommal egy 10-12 tételes hibalistával tértünk vissza boxunkba. A legnagyobb módosítás két extra cső behegesztése volt a vázba – emlékezett vissza Vér Tamás csapatkapitány. – Statikus versenyszámokban mi szereztük a legtöbb pontot, ami első évben már önmagában hatalmas eredmény. Az utolsó előtti nap mozgalmasan telt, az autóval minden rendben volt és egy gyors átnézés után már indultunk is a gyorsulás versenyszámra az első pilótával. Itt sikerült kettő tizeddel gyorsabb időt menni, mint a magyar versenyen, így az új legjobb időnk 4,3 másodperc. A nyolcas alakú pályán sajnos nagyon poros volt az aszfalt így ott csak 7,2 másodperc lett a legjobb időnk, ami a harmadik helyre volt elegendő. Ezt követően másik két pilótánk ült be az autóba és kezdtük meg a sprint (autocross) versenyszámot elsőként a mezőnyből. A pálya nem nekünk kedvezett, több gyors egyenest is tartalmazott, ahol a nagyobb motorok ereje előnyösebb volt. Viszont így is sikerült egy 55,086-os második legjobb időt autóznunk, amivel elhoztuk ebben a versenyszámban az ezüstöt. Sikeresen zártuk a napot és izgatottan vártuk az utolsót.

Az utolsó napra maradtak a legnagyobb izgalmak és megpróbáltatások. Az orosz szervezők Ausztrál mintára nem csak egy endurance lehetőséget biztosítottak a csapatoknak, hanem kettőt. Így volt egy délelőtt és még egy délután. A csapatok eldönthették, hogy melyiken állnak rajthoz, aki mind a kettőt teljesítette, annak a jobb időeredményét vették figyelembe.

– Mi is szerettünk volna élni a dupla lehetőséggel, viszont a motor bemelegítése után több, mint fél órát kellett várakoznunk a sorban, hogy bemehessünk a pályára, hogy hideg motorunkat nem tudtuk időben elindítani és 20 másodperc büntetéssel indultunk volna el a futamon. Ezt nem vállaltuk és inkább megvártuk a délutáni, második futamot. Motor bemelegítve, elindul, minden rendben. Vagy mégsem? A zászló felemelkedik, a motor viszont leállt! Mi történhetett? Pilótánk indítja újra, nem indul. Indítja még egyszer, semmi. A szervezők már intenek, hogy húzzuk ki az autót, 0 pont a 300 pontot érő endurance versenyszámon… de mi sosem adjuk fel, még egy utolsó indítás: a motor felpörög, a hátsó kerekek füstölve lökik be az autót a pályára és elindul a 22 km-es endurance versenyszám! Már csak a pilótacsere volt kérdés, hogy újra tud-e indulni a motor. Gyenis Máté beért, leállította. Néma csend, Papp Arnold megnyomja az engine start gombot és egyből elindul! Már vissza is tértünk a pályára, hogy teljesítsük a táv második felét. Egy autó volt rajtunk kívül a pályán, egy tapasztalt német csapat erősebb motorral és könnyebb autóval. Arnold azonban nem foglalkozott semmi mással, csak mente sorra a leggyorsabb köreinket, hibák nélkül. Néztük az időket és egyre közeledtünk a másik autóhoz. Olyannyira, hogy az utolsó körökben kiintették előlünk, megelőztük és megnyertük életünk második endurance futamát!!! Hihetetlen élmény, ezzel pedig bebiztosítottuk első helyünket a dinamikus versenyszámokban is.

A magyar csapat az összesen szerezhető 1000 pontból 911-et hozott haza és ezzel a kiemelkedő teljesítménnyel megnyerték második Formula Student versenyüket.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink