Techtogether Jól megfér egymás mellett a sűrített levegő és a formulaautó

Jól megfér egymás mellett a sűrített levegő és a formulaautó

Pardavi Mariann | 2016.04.06 11:33

Jól megfér egymás mellett a sűrített levegő és a formulaautó

Borsos Bálint maximalistának vallja magát: munka és egyetem mellett részt vesz csapatával a májusi Pneumobilon, sőt fomulaautójukat is megmérettetik Győrben. Amennyire a kezdetek kezdetén félvállról vették, most legalább olyan lelkiismeretesen készülnek.

Hirdetés

Az első hallgatói verseny, amin indult Miskolci Egyetem BSTM csapata, az az Elektromobil volt, ám mire igazán belelendültek volna, megszűnt. Mivel érdekelte őket a versenyzés, a műhelyben bütykölés, új kihívás elé néztek, amit a sűrített levegő adott meg nekik.

Hátul Borsos Bálint, legelöl Szabó Zsolt, ismét hátul Bence Tóth és zöld overállban Anis Awad Mohamed

– Talán nem is vettük eleinte annyira komolyan a versenyt, mint kellett volna. A második versenyünkre már megjött volna az eszünk, de akkor már hiába. A Pneumobilnak már komolyabban álltunk neki, 2013-ban kezdtünk el dolgozni a gépen, 2014-ben álltunk először rajthoz Egerben.

Időközben megalakult a Miskolci Egyetem formulaautó-építő csapata, ahova nagy szükség volt olyan tagokra, akik gyakorlottnak számítanak a versenyzésben, és nem idegen számukra a műhely. Magyarán: az elméleti tudás mellett rendelkeznek gyakorlati tudással.

– Sándor Miron, az FRM csapatkapitánya keresett meg minket, a BSTM csapatot, hogy lenne-e kedvünk csatlakozni. Volt.

A versenyt a Forma 1 kisöccsének is szokták hívni, a csapatok ugyanis az ismert nagy teameknek megfelelően építenek együléses autót, és mint egy vállalat működnek önállóan. A hallgatók felelnek a tervezésért, a legyártásért, sőt, a szponzori támogatás is az ő dolguk. Ebbe a teambe olvadt bele a sűrített levegős versenyeken már otthonosan mozgó csapat.

– A 2015-ös cseh versenyen, hosszú és fáradságos munka után sikerrel zártuk az első FS-szezont. Megfelelt a járművünk a biztonsági szempontoknak, pályára állhattunk és teljesítettük is a távot. Nagyon büszkék voltunk, hiszen rengeteg munkánk volt benne!

Idén Bálint két járművön is dolgozik, az új alkatrészek már megérkeztek a sűrített levegős pneumobilhoz. Ez lesz a harmadik alkalom, hogy Egerben pályára állnak, mint mondta, ez a verseny a csapat számára inkább szórakozás, mint megfeszített munka.

– Maximalista vagyok, mindig látom a kész munkában a javításra szoruló részeket. Be kell látnom azonban mindig, hogy az idő és a pénz véges. Szeretnénk új hajtóművet a Pneumobilra, de tudjuk, ha ezen kezdünk el dolgozni, nem marad elég kapacitás a Formula Studentre. Ráadásul ott az emberi tényező: minél nagyobb egy csapat, annál nehezebb egyformán motiválni minden tagot.

A 2016-os egri versenyre a BSTM tagjai apróbb változásokat valósítanának meg: összességében az a céljuk, hogy jól kormányozható járművel lépjenek pályára és megfeleljenek a Pneumobil új szabályainak is. Bálint csapatkapitányként a hajtáslánc tervezéséért felelt, mint mondta, nagy hasznát veszi munkája során a gyakorlati tudásának. Könnyen elhelyezkedett, a miskolci Gabura Motorsportnál talált munkát, ahol alkatrészek tervezése a feladata.

– Eddig a tesztek rendszerint elmaradtak, idén próbáljuk úgy alakítani, hogy erre is jusson idő, magabiztosan tudjunk elindulni. A távolsági futam nem erősségünk, ahhoz túl nehéz a jármű, a verseny gyorsasági ágán lesz nagyobb esélyünk. Jó lenne dobogóra állni idén, de sosem a helyezés motivált minket. Büszkék vagyunk, mikor eljönnek a versenyre a barátok, ismerősök és megnézik, min dolgoztunk az elmúlt időszakban.

Kiemelt Partnereink