Jármű- és villamosmérnöki duális képzést indít a Knorr-Bremse

Szerző: autopro.hu/P.M. | 2017.01.31. 14:01

A duális mesterképzésben résztvevő hallgatóknak a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. budapesti Kutatási és Fejlesztési Központjában eltöltött képzési idő alatt lehetősége nyílik a biztonságkritikus járműdinamikai vezérlőegységek – fékvezérlők, járművezető-asszisztens (ADAS) rendszerek – működését megismerni, a fejlesztőeszközök használatát elsajátítani, korszerű tesztberendezéseken, és jármű-szimulátorokon való mérések gyakorlatát, a Knorr-Bremse termékek fejlesztési folyamatának és programozásának gyakorlatát tapasztalt mérnökök mentorálásával megismerni. A 2017/2018-as tanévtől a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel közösen indul a képzés.

A duális felsőoktatási képzés célja, hogy a képzésben résztvevő hallgatók elméleti és gyakorlati tudása megfeleljen az iparvállalatok elvárásainak. A duális képzésben a hallgatók elméleti tudásukat az iparvállalatnál töltött gyakorlati időszak során élesben bővíthetik, ezáltal tapasztalatot szereznek leendő szakmájukban. A kialakított képzési rendszerben olyan versenyképes munkavállaló kerül ki az oktatásból, aki azonnal – több hónapos vagy akár többéves továbbképzés nélkül is képes belépni a munka világába.

A duális mesterképzésben résztvevő hallgatóknak a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. budapesti Kutatási és Fejlesztési Központjában eltöltött képzési idő alatt lehetősége nyílik a biztonságkritikus járműdinamikai vezérlőegységek – fékvezérlők, járművezető-asszisztens (ADAS) rendszerek – működését megismerni, a fejlesztőeszközök használatát elsajátítani, korszerű tesztberendezéseken, és jármű-szimulátorokon való mérések gyakorlatát, a Knorr-Bremse termékek fejlesztési folyamatának és programozásának gyakorlatát tapasztalt mérnökök mentorálásával megismerni.

A mesterszintű duális járműmérnöki, valamint villamosmérnöki képzésekben minden hallgatót a Knorr-Bremse Kutatási és Fejlesztési Központjában vállalati témavezető támogat, aki külső konzulensként együttműködik az egyetemmel és a hallgatóval, minden ide vonatkozó kötelező tantárgy, TDK és diplomaterv kapcsán.

A járműmérnök és villamosmérnök mesterszintű képzés 4 féléven keresztül tart. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem által mind a járműmérnöki MSc, mind a villamosmérnöki MSc mesterszintű képzéshez elkészített mintaterv szerint kell a hallgatónak előrehaladnia, mert csak így biztosítható a sikeres együttműködés. A duális képzésben résztvevő hallgatók részére az egyetemi tanulmányok megkezdését követően hallgatói munkaszerződés alapján a vállalat rendszeres pénzbeli juttatást is biztosít.

A vállalat duális rendszerű felsőoktatásban vállalt szerepvállalása nem újkeletű. 2012-ben a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem (korábban KEFO) GAMF Karával együttműködésben az országban elsőként vett részt a hazai viszonyokhoz illeszkedő duális rendszerű képzés indításában, az alapképzés szintjén. Jelenleg duális BSc képzésben 28 duális hallgatót foglalkoztat a vállalat.

Hírlevél feliratkozás

Kiemelt partnereink