Techtogether Franciaországot is meghódította a magyar mérnökjelöltek járműve

Franciaországot is meghódította a magyar mérnökjelöltek járműve

autopro.hu | 2014.06.03 09:43

Franciaországot is meghódította a magyar mérnökjelöltek járműve

A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata volt a legnagyobb sztár az energiatakarékos járművek versenyén a franciaországi Toulouse-ban. 2434 km/l fogyasztás, díjeső - beszámoló.

Hirdetés

Kezdünk hozzászokni, hogy az alföldi felsőoktatási intézmény sikerre éhező fiataljai négy számjegyű értékben mérik az egy liter üzemanyaggal megtett kilométerek számát. Legalábbis az általuk épített és folyamatosan fejlesztett, jelenleg negyedik generációjánál tartó Megaméter jármű esetében.

A franciák is megismerték a magyar innovativitás erejét

Több fejlesztést is végrehajtottak, amelyek a dugattyút, a hajtórudat, a kerékagyakat, az elektronikus motor- és járművezérlő rendszert érintették. 2010 óta minden évben tökéletesítették a technológiát, így jutottak el az 1588 km/l fogyasztástól a 3082 km/l jelenlegi csúcsértékig. Ezt az eredményt, amellyel bekerültek a világon a 3000-es határt átlépők szűk „klubjába”, 2013 augusztusában érték el a finnországi Nokia versenypályáján. Az idei rotterdami Shell Eco-marathonon 2096 km/l teljesítménnyel zártak, ami a dobogó harmadik fokára volt elég, technikai fejlesztéseiket viszont innovációs különdíjjal ismerték el. Az EducEco-ra a javítás reményével indultak el.

A Toulouse-ban rendezett program a második legnagyobb üzemanyag-fogyasztási verseny Európában, amelyen főiskolás, egyetemista csapatok mutatják be minél kisebb fogyasztású saját tervezésű, építésű járműveiket. Az említett 2434 km/l fogyasztással a Kecskeméti Főiskola Megaméter nevű járműve szerezte meg az első helyet a prototípus benzines kategóriában, ráadásul a csapat elhozta a prototípus kategória nagydíját, továbbá két különdíjat is kaptak a designért és a technikai innovációért.

Az utcai pálya nehéz terep, így különösen értékes a kimagasló teljesítmény

A május 30-án és 31-én megrendezett EducEco elnevezésű versenyen összesen 12 kategóriában versenyeztek a járművek. A verseny a városban kialakított utcai pályán folyt, ami nem könnyítette meg a csapatok dolgát, nem volt kedvező az időjárás sem. A kecskeméti főiskolások saját csúcsukat nem tudták megközelíteni – utcai pályán erre egyébként is kicsi az esély –, de így is mintegy 800 kilométerrel megelőzték a második helyezettet, a további indulók pedig nem tudták elérni az 1000 km/l értéket sem. Az összes prototípus közül a GAMF csapat járműve futotta a legjobb eredményt.

A kecskeméti fiatalok idén nyáron ismét visszatérnek a finnországi Nokiába, ahol eddigi saját legjobb eredményüket futották az ottani versenyen. A vándorserleget vissza kell vinniük, hogy átadhassák az idei nyertesnek, de ehhez le kéne győzni őket. Nem lennénk meglepve, ha a kupa újra Kecskemétre kerülne majd.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink