Techtogether Ez igen: ezzel a formulaautóval vonulnak Hockenheimbe a győriek (galériával)

Ez igen: ezzel a formulaautóval vonulnak Hockenheimbe a győriek (galériával)

Pardavi Mariann | 2016.07.04 10:11

Ez igen: ezzel a formulaautóval vonulnak Hockenheimbe a győriek (galériával)

Június utolsó napja igazi ünnep volt az Arrabona Racing Team életében: bemutatták azt az autót, ami egyedüli magyarként küzdenek meg a német Formula Student versenyen. Cikkünkből kiderül, min dolgozott egy évig a széchenyis csapat.

Hirdetés

Három évvel ezelőtt alakult meg a győri Széchenyi István Egyetem kampuszán az Arrabona Racing Team. A fejlesztésük fókuszában olyan együléses versenyautó áll, mellyel a Formula Student versenyeken mérettetik meg magukat a konkurens csapatokkal. Évről évre jobb és gyorsabb járművel kezdik a szezont. A nagyszabású rendezvényen Hanula Barna, az intézmény Műszaki Tudományi Karának dékánja köszöntötte a megjelenteket és méltatta a csapat teljesítményét. Elmondta, hogy korábban alapítótagja volt a BME-n tevékenykedő magyar FS csapatnak, 1982 úttörők voltak itthon ezzel, így jól tudja, mivel jár az, ha hallgatóként erre vállalkozik valaki.

– A Formula Student olyan mint a Forma1, csak annál sokkal jobb! A résztvevő hallgatók megtanulnak csapatban dolgozni, kezelik a feszített munka során jelentkező konfliktusokat, folyamatosan harcolnak az idő szorításával, támogatókat állítanak maguk mellé, gazdálkodnak a szponzorok anyagi és tárgyi juttatásaival. Az Arrabona Racing Team tagjai nem csupán hallgatók, hiszen a tanulmányaik mellett kisvállalkozást vagyis a csapatot működtetik – ismerte el az ART munkáját Hanula Barna dékán, hozzátéve azt, hogy keresi az egyetem vezetősége, hogyan tudnák ezt a fajta rendszert az oktatás részévé tenni.

Martin Schuster, az Audi Hungaria járműfejlesztés területének vezetője magyarul köszöntette az érdeklődőket: a hallgatók sikereire a szponzorok mellett számos családtag és ismerős is kíváncsi volt. Schuster kifejtette: szerinte az FS nem verseny, sokkal inkább befektetés a jövőbe.

Kolossváry Tamás, az Arrabona Racing Team kapitánya vette át a szót, aki az alapítástól része a csapatnak. Visszatekintésében kiemelte, mennyire más lesz az idei szezon a legelső versenyüknél. Akkor rekoridő alatt készítették el a járművet, mint mondta, a verseny előtti nap még zúgtak a gépek, javában dolgoztak a csapattagok. A munkát siker koronázta, ugyanis már a legelső versenyükön felfigyelt rájuk Pet Clarke, a mozgalom alapítója, aki meghívta a csapatot az orosz megmérettetésre. Csupán két hetük volt, hogy felkészüljenek.

– Akkora önbizalomlöketet adott a meghívás, hogy az oroszországi versenyen elsőéves csapatként mi futottuk a legjobb köröket, az endurance számot és összesítettet is mi nyertük meg.

A jármű leleplezése előtt Németh Bence, a csapat konstrukciós tervezője számolt be arról, mi változott az autón. Elmondta, idén sikerült 5 kilogrammal csökkenteni a váz súlyát úgy, hogy az nem veszített a merevségéből. A futómű szintén kevesebbet nyom, mint a tavalyi modell, a csonkállvány súlya is a felére csökkent, ám a merevsége nőtt. Az elektronika idén ismét fejlődött, és az aerodinamikán is dolgozott a csapat.

Ezt követően került le a járműről a vörös lepel, hogy vastaps közepette zsebelje be a csapat a megjelentek elégedettségét. Az ART egyébként egyedüli magyar teamként jutott ki Európa egyik legrangosabb versenyére, a Formula Student Germanyre, ahol 75 benzines, 40 elektromos autó várja a rajtot. Az esemény színvonalát jól jelzi, hogy több mint 100-an csak a várólistára kerültek fel. Ilyen feszített körülmények között teljesíteni tehát a győriek új járműnek, reméljük, hamarosan legalább olyan nívós eredményekről számolhatunk be, mint az orosz verseny után.

Bemutatta az Arrabona Racing Team a 3. modelljét
Kattintásra képgaléria nyílik. Fotók: Illés Tamás, Bella Dóra, Horváth Petra
Hirdetés

Kiemelt Partnereink