Techtogether Az orosz FS versenyt finanszírozzák a Techtogether-nyereményből a kecskemétiek

Az orosz FS versenyt finanszírozzák a Techtogether-nyereményből a kecskemétiek

Pardavi Mariann | 2016.06.24 10:34

Az orosz FS versenyt finanszírozzák a Techtogether-nyereményből a kecskemétiek

Idén három Formula Student versenyen indul a Kefo Motorsport: a két hazai futam után keletnek veszik az irányt megújult járművükkel. Widner Attila csapatkapitány számolt be a jármű újdonságairól.

Hirdetés

– Szakportálunk május végén rendezte meg az Ipar Napjai kiállítás részeként a Techogether mérnökhallgatói csapatversenyt, ahol a feladatokat a Kefo egy részéből verbuválódott team oldotta meg a legjobban. Mit gondolsz, miért ti voltatok a legjobbak?
– A három hallgatóból álló csapatban ketten újak voltak, még sosem voltak hasonló rendezvényen. Éppen ezért kicsit meg is lepett, hogy mi nyertünk, de ebből is látszik: a siker titka a lelkesedés. Én ugyan nem tudtam részt venni a versenyi, de ahogy mesélték, nagyon tetszett nekik és örömmel végezték a feladatokat. Nagy élmény volt számukra, ráadásul a győzelem plusz löketet adott a csapatnak.

– Az első helyezettnek járó pénzjutalmat az S&T ajánlotta fel. Mire fogjátok használni a 100 ezer forintos jutalmat?
– A nyereménnyel az orosz verseny keretét fogjuk kiegészíteni. Nagyon jól jött ez az összeg, mert nagy költségei vannak egy ekkora utazásnak.

– Hogy néz ki az idei versenynaptárotok?
– Három versenyen fogunk szerepelni, az FS East lesz az első a sorban. A csapat nagy része még soha nem volt FS versenyen, ráadásul idén teljesen új vázat építettünk, és sok új alkatrész lesz az autóban, így itt a legfőbb célunk, hogy minden versenyszámot teljesíteni tudjunk. Nagyon jó gyakorlási lehetőség lesz az új csapattagoknak, hogy belekóstoljanak a Formula Studentbe. A második verseny szintén Győrben lesz, ez a Formula Student Hungary. Tavaly sajnos nem tudtunk indulni a magyar versenyen, így most nagyon várjuk az ideit! A szezon utolsó megmérettetése pedig a már említett FS Russia lesz. A két magyar verseny nagyon jó felkészülés lesz, így alaposan letesztelt autóval és rutinos csapattal tudunk kiutazni.

– Milyen helyezésekre számítotok?
– Az Easten az a cél, hogy teljesítsünk minden versenyszámot. Jó lehetőség ez a statikus versenyszámok gyakorlásra is.

– Mit érdemes tudni a járműről? Milyen fejlesztéseken dolgoztatok az elmúlt időszakban?
– Teljesen új csővázat tervezett és épített a csapat, változik a burkolat, a pedálbox, illetve a féknyergek is. Új kábelköteg készül az autóhoz. A motor és hajtás elemein is finomítunk. E85-tel fog idén üzemelni az autó, ehhez új motorvezérlő programot írunk.

– Melyik megoldásotokra vagytok a legbüszkébbek?
– Mivel ez az első versenyautó, amit építünk ezzel a csapattal, természetesen minden apró részletére nagyon büszkék vagyunk! Azt hiszem, mindenki örömmel tekint arra az alkatrészre, amit tervezett vagy éppen gyártott. Nagy, innovatív fejlesztés nem történt az autón, amit külön kiemelnék. Viszont sok apró előrelépés történt, ami remélhetőleg jó egységet fog alkotni. Közel 8 kilogrammal könnyebb a vázunk, fejlődött a féknyereg, a pedálbox, a kerékagy, a futómű. Letisztult, átláthatóvá vált az elektronikai rendszer. Könnyen szerelhetővé váltak a részegységek. Ha minden a tervek szerint halad, akkor egy szép, precízen legyártott burkolatot is kap a jármű.

– Min dolgoztok jelenleg?
– Folyik az autó összeszerelése és a burkolat gyártása. A futómű elemei a helyükre kerültek, készül az új kábelköteg. Elkészültek a pedálbox alkatrészei, a differenciálmű tartó, a kerékagyak és még sok más alkatrész, ezek beszerelése folyamatban van. A motorunk jövő héten felkerül a fékpadra, amint megtörtént a motorvezérlő beállítása, beszereljük a motort az autóba. Ezek után elkezdődhet a tesztelés, amit a hónap végén szeretnénk elkezdeni. Ha a jelenlegi tempóval haladunk, akkor ez sikerülni is fog. Így egy hónapunk lesz az első verseny előtt, hogy leteszteljük és beállítsuk az autót.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink