Techtogether Az akkumulátor áll a fejlesztések középpontjában a BME járműépítőinél

Az akkumulátor áll a fejlesztések középpontjában a BME járműépítőinél

autopro.hu/P.M. | 2016.10.03 08:33

Az akkumulátor áll a fejlesztések középpontjában a BME járműépítőinél

2014 óta rendezi meg szakportálunk a Techtogether Automotive Hungary mérnökhallgatói csapatversenyt, ahol minden évben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Formula Student teamje bizonyult a legjobbnak. Az októberi versenyre is elkészülten érkeznek: lesznek villamosmérnökök, mechatronikusok, gépészek is.

Hirdetés

– A négyversenyes versenynaptárunk a Formula Student Hungaryvel zárult. Három, kifejezetten eredményes hétvége után kicsit utolért minket a balszerencse, a verseny alatt meglehetősen sokat kellett szerelnünk az autót, de végül, az utolsó pillanatban sikerült teljesítenünk az összes versenyszámot. Az, hogy ennyire kiélezett helyzetben gurultunk a rajtvonalhoz, rányomta a bélyeget a versenyre, ez az eredményeinken is meglátszik, de ha a hétvége egészét tekintjük, akkor emelt fővel gondolunk vissza erre is, hiszen sikeresen jutottunk túl a felmerülő technikai nehézségeken. Összesített 7. pozíciót sikerült megszereznünk, illetve a gyorsulás versenyszám második helyét. Büszkék vagyunk az E-race győzelemre, a Silverstone-i 8. helyünkre, az FSEasten elért dobogós helyezésre és az FSH helytállásunkra is – mondta el Sipos Gábor, a BME FRT csapatkapitánya.

Hozzátette, már most gőzerővel dolgoznak az új autó tervein, jelenleg az úgynevezett koncepció megalkotásának fázisa zajlik, október első hetében tartják az ezen szakasz lezárását jelentő concept freeze nevű eseményüket.

– A koncepció megtervezéséről szóló időszakban kijelöljük azokat a területeket, amelyek a versenypályán nyújtott tempónkat korlátozták, így ezekre kiemelten nagy figyelmet kell fordítanunk a fejlesztések során. Az első fejlesztendő területek közt kell megemlítenünk a magasfeszültségű akkumulátorunkat, a hajtásszabályozásunkat, illetve az autó tömegét. A fejlesztések középpontjában valószínűleg ezek a kérdések fognak állni,
persze felülvizsgáljuk az autó egészét. A magasfeszültségű akkumulátor például rendkívül komplex egység, több szakterület ötvözete, így önmagában ennek fejlesztéséhez a múltban is, és vélhetően a jövőben is több akkumulátor fejlesztéshez köthető céggel fogunk együttműködni. A hajtásszabályozás szintén fontos irányvonal, erre vonatkozóan is igyekszünk minél több oldalról megvizsgálni az együttműködési lehetőségeket.

Jelenleg egy, a Formula Student világában megszokott generációváltáson megy keresztül a csapat, ennek része az eddiginél szervezettebb tagfelvételi folyamat is. Együttműködő cégnél találta meg a számítását a leköszönő tagjaik zöme, egykét kivételtől eltekintve a csapattagok találnak maguknak megfelelő helyet az
álláskereséskor a szponzoraik között. Van köztük szimulációs mérnök, tesztmérnök, konstruktőr, programozó, a legtöbb mérnöki területet lefedi a tevékenységük, így a tőlük munkába álló mérnökök is sokféle állást töltenek be.

– A mi csapatunk nagy előnye, és egyben a sikeresség záloga, hogy a részegységek alkotói szorosan együttműködnek és rálátnak egymás munkájára, és ettől még jobb mérnökökké is válnak. Ugyanakkor ezen rálátási lehetőség eltűnése egy szervezetben ugyanúgy sikertelenséghez vezethet egy multinál is, illetve egy kisebb vállalkozásnál is. Nagyon sokféleképpen gondolkodunk mi mérnökök is, nem gondolnám, hogy általánosan kijelölhető a legjobb választási lehetőség az iparba kerülő fiatal szakemberek számára.

Kiemelt Partnereink