Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nyugdíjba küldik Atlast, a hidraulikus humanoid robotot
2024.04.18 09:20Közel félmillió Fordot hívnak vissza
2024.04.18 08:18A Creo segítségét használja termékfejlesztésre a Bosch
2024.04.18 07:23Megszületett a megállapodás: jön a Chery Európába
2024.04.18 06:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Alternatív meghajtásban erősek az Óbudai Egyetem hallgatói
A team környezettudatosan tervezi és építi autóját: az anyagválasztástól kezdve a megépítésen át, egészen a jármű életciklusának végéig arra törekednek, hogy a lehető legkevesebb energiát fogyasszák el.
– Idén nem indult a csapat a Shell Eco-marathon Europe-ra, mert a verseny új helyszínt kapott, amire új pályát alakítottak ki a rendezők. Jobbnak láttuk, ha előbb tapasztalatokat szerzünk az új helyszínről, így biztosítva, hogy az új járművünk megfeleljen a pálya és a műszaki előírások követelményeinek – számolt be Kerekes Attila az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karán tevékenykedő Shell Eco-marathon csapat idei évéről. – Célunk, hogy olyan autót építsünk, amelynek karosszériája és hajtása a legoptimálisabb arra az időszakra, amíg Londonban rendezik a versenyt, tehát csak olyan kisebb fejlesztéseket igényeljen, amelyek nagyobb beavatkozás nélkül segítik az évről-évre jobb eredmény elérését.
A csapatmenedzser elmondta, környezettudatosan tervezik és építik az autót, az anyagválasztástól kezdve a megépítésen át, egészen az autó életciklusának végéig arra törekednek, hogy a lehető legkevesebb energiát fogyasszák el, valamint ne hagyjanak maguk után újrahasznosíthatatlan hulladékot. Jó visszajelzés volt a csapatnak, hogy a Henkel Magyarország ragasztástechnikai pályázatán 4. helyezést értek el országos szinten.
– A tervezési fázisban több helyen is górcső alá vettük az áramlástani részeket, jelenleg egy professzionálisabb szoftver segítségével szeretnénk javítani az áramlásokon a motorban, karosszéria körül. Ezen szoftverek elsajátításában szeretnénk néhány cég segítségét kérni a közeljövőben. olyan vállalatokat keresünk, ahol már régóta használják a szoftvereket a munkájuk során, tehát valós példákon keresztül tudnak minket tréningezni.
Az ősz az Óbudai Egyetemen is a tagtoborzásról szól, hiszen jópáran kaptak állást a közelmúltban. Több villamosmérnök és mechatronikás csapattag helyezkedett el a budapesti Bosch központban a végzést követően. Az Audiban is többen dolgoznak tervezőmérnökként és minőségbiztosítási mérnökként. Az egri ZF-nél is dolgozik régi csapatag, aki még a mai napig próbálja segíteni a csapat munkáját. Ő beszállítói minőségbiztosítási mérnökként dolgozik jelenleg.
– Villamosmérnök, gépészmérnök, mechatronikai mérnökök és menedzser szakos hallgatók is érkeznek velünk a Techtogether Automotive Hungaryre.