Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2500 kilométer egy liter üzemanyaggal: magyar fiatalok is meg akarják dönteni a rekordot
Diákok és egyetemisták ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyaghatékony autóikkal a Shell Eco-marathon Europe 2018-as versenyén. A megmérettetést a Make the Future Live fesztivál keretében rendezik meg, amely immár harmadik éve tér vissza a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Parkba július 5-8. között.
A versenyre – amely 1985 óta teszi próbára a fiatalokat – összesen 175 csapat érkezik, 24 európai országból és azon túlról, hogy próbára tegye a mérnöki és tervezési képességeit és kiderüljön, ki tudja a legnagyobb távot megtenni a legkevesebb üzemanyaggal.
– A Shell Eco-marathon a legmagasabb szinten ötvözi a tudomány, a technológia, a műszaki és a matematikai ismereteket, amelyek aztán alkalmazhatóak a mindennapi közlekedés hatékonyabbá tételében – fűzte hozzá Norman Koch, a Make the Future fesztiválok vezetője.
A tavalyi versenyen egy francia csapat 2503,9 km/l eredményt ért el – ami olyan, mintha egyetlen liter üzemanyaggal oda-vissza megtette volna a London-Marseille távolságot. Várhatóan az idei verseny is kiélezett lesz a csapatok között, akik úgy fejlesztették a járművüket, hogy az még nagyobb távot tudjon megtenni.
Magyarországról négy csapat készül a versenyre, és arra, hogy megdöntsék eddigi rekordjukat. Az Óbudai Egyetem teljesen új alapokra építi a benzinhajtású járművét, és nem csak a hajtáslánc és a futómű, de a karosszéria is megújul. Már tapasztalt indulónak számít a Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata, akik városi koncepció kategóriában versenyeznek elektromos autójukkal. Ebben a kategóriában minden évben erős a versengés a fejlesztések terén ezért a csapat most kifejezetten három területre összpontosít: a futóműre, a kormányzásra és a hajtásláncra. Az egyetlen magyar középiskolás csapatként induló kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola tanulói elektromos járművükhöz új motorvezérlést terveznek – az új csapattal és új sofőrjükkel szeretnék eddigi eredményeiket felülmúlni. Szintén új sofőrrel és vezérléssel készül a Debreceni Egyetem Műszaki Kar csapata is.
(A nyitóképen a debreceni hallgatók járműve.)