Szolgáltatók Rugalmasan alkalmazkodott a járvány alatti körülményekhez a Tequa

Rugalmasan alkalmazkodott a járvány alatti körülményekhez a Tequa

Pörge Béla | 2020.06.04 10:49

Rugalmasan alkalmazkodott a járvány alatti körülményekhez a Tequa

György T. Péter, a a Tequa International Kft. ügyvezető igazgatója

A felnőttoktatással foglalkozó Tequa International Kft. ügyvezető igazgatójával, György T. Péterrel készítettünk interjút arról, hogy ezt a területet, valamint a cég működését hogyan érinti a koronavírus-járvány okozta válság.

Hirdetés

Hogyan alakult az e-learning iránti kereslet a koronavírus hatására?

Bár a nagyobb cégek eddig is igénybe vették az ilyen szolgáltatásainkat, hogy így optimalizálják a költségeiket, egyértelműen bővült az e-learning iránti kereslet. Újabb témák kerültek át erre a platformra a meglévők mellé, amilyen például az autóipari szereplők esetében a minőségbiztonsági oktatás volt.

A legnagyobb változást inkább az online (webinár jellegű) képzések iránti kereslet robbanásszerű növekedésében érezzük. Március 13-án a Kormány járványvédelmi okokból betiltotta a személyes részvétellel járó oktatást, a Tequa Akadémia pedig szinte egyik napról a másikra átállt az online oktatásra. Március 16-án – a rendelet életbe lépésének másnapján- a webinár segítségével vizsgáztattunk, az utána induló képzéseinket pedig átalakítottuk erre a képzési formára.

Hogyan fogadták a személyes oktatásra jelentkezők a változást?

Jelentősen nem esett vissza a részvétel. Partnereink hamar felismerték, hogy a home office milyen lehetőségeket tartogat számukra a munkatársak képzésére vonatkozóan és ki is használták ezt. A már korábban jelentkező hallgatók 80 százaléka részt vett a képzésen. A vizsgák is sikeresen alakultak, valamint számos pozitív visszajelzés érkezett. Tapasztalataink azt mutatják, hogy ez a képzési forma biztosítani tudta az elméleti tudás átadását, ugyanúgy, ahogyan a személyes kontakton alapuló képzések esetén és ugyanúgy működött az interaktivitás is.

Talán az egyedüli nehézséget csak az okozta, hogy a partnereink egy része (jellemzően a Magyarországon jelenlévő multinacionális cégek) szigorú biztonsági előírásokkal rendelkeznek IT területen, ezért az online oktatáshoz használt csatornákat ellenőrizni, tesztelni kellett velük. Az általunk használt platformok (Zoom, Microsoft Teams, Skype) megfelelőnek bizonyultak, így tudtuk folytatni velük az együttműködést.

Milyen változást hozott az oktatás minőségében ez az átállás?

Úgy gondolom, hogy egyértelműen nyertünk vele és ismételten bebizonyítottuk, hogy a Tequa Akadémia rugalmasan tud alkalmazkodni a kialakult körülményekhez, gyorsan és hatékonyan kommunikálunk, melyet a partnereink a képzések megrendelésével háláltak meg. Rengeteg olyan visszajelzést kaptunk, amely arra mutat, hogy ezt a fajta képzési formát hosszú távon is működtetni tudjuk majd, további plusz szolgáltatásokkal kiegészítve.

Kérdéses volt, hogy a személyes jelenlét hiánya gondot okoz-e majd, hiszen így korlátozottabban végezhetőek gyakorlati feladatok. Úgy vettük észre, hogy kiscsoportos gyakorlati feladatokat online is hatékonyan lehet tartani. A másik lehetséges probléma az időkorlát volt, de az online tanfolyamainkon is 50-60 percenként tartunk tízperces szüneteket, akárcsak a személyes jelenlétes óráinkon és biztosítottunk ebédszünetet is, amellyel a hallgatóink kaptak annyi pihenő adta energiát, hogy probléma nélkül tudták a délutáni képzés anyagát adaptálni.

Milyen hatással van a cég működésére a koronavírus okozta válság?

Hasonlóan a többi vállalkozáshoz Magyarországon, nekünk is vannak kihívásaink. Az autóipari partnereink közül sokan kényszerültek arra, hogy csökkentsenek a költségeiken, így vannak, akik félévvel halasztották a képzésüket, illetve olyan is előfordult, hogy visszamondtak képzéseket.

Öröm az ürömben, hogy két nagy partnerünknek tudtunk képzési lehetőségeket biztosítani, amellyel az elbocsátás utáni munkakeresését támogathatták a munkavállalóiknak.

Az idei évre vonatkozó terveiket mennyire írhatja át a koronavírus?

A válság első három-négy hetében visszaesést tapasztaltunk, ekkor a nagyobb cégek sem tudták, hogy mire számítsanak. Azóta rendeződött a helyzet, az eredeti terveinkhez kezdünk visszatérni. Ugyan az autóipari partnereink nehéz helyzetben vannak, de kapcsolatban állunk többek között elektronikai, élelmiszeripari, gyógyszeripari és orvosi partnerekkel is, így a megrendeléseink folyamatosak.

Ha pontos előrejelzést kellene mondanom, akkor az éves árbevételünkben 10-15 százalékos visszaesés várható a tervezetthez képest.

Összességében tehát elmondható, hogy a Tequa Akadémia a több, mint húsz év szakmai tapasztalatával, a partnerei által biztosított bizalommal a tarsolyában rugalmasan tudott alkalmazkodni a vírushelyzet által okozott kihívásokhoz és ahogyan ezt megszokhattuk, minőséget képeznek az online térben is.

Kiemelt Partnereink