Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hangfájl és fotó: egyre népszerűbb az e-kárbejelentő
Már negyedmillióan töltötték le a tavaly januárban elindult e-kárbejelentőt. Az ezen keresztüli több mint hétezer bejelentés összességében az 5 százalékos arányt közelíti, de decemberben már a tíz százalékot is elérték.
A folyamatosan új fejlesztésekkel bővülő e-kárbejelentő alkalmazással kapcsolatban az ügyfelek többsége pozitív visszajelzést adott. A bejelentők 82 százaléka ajánlaná a megoldást ismerőseinek. A biztosítók segítik az ügyfeleket, egy QR-kódot küldtek ki nekik, amely minden, a kitöltéshez szükséges adatot tartalmaz. A fotó és hangfájl csatolása fontos funkció, és nagyon népszerű – hangzott el a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) sajtótájékoztatóján.
Szinte mindenki küld képet
Képet a bejelentők 99 százalék csatol, a szöveges leírást pedig 30 százalék felett hangfájlban küldik el az érintettek. Technológiai megoldások kategóriában egyébként az év honlapja díjat is elnyerte az e-kárbejelentő. Ha a károsult rendelkezik casco-biztosítással, akkor arra vonatkozóan is el tudja indítani a jármű javítását. Tavaly egész évben a bejelentések 5 százaléka az e-kárbejelentőn keresztül érkezett a biztosítókhoz, de decemberben ez az arány már a 10 százalékot is elérte.
Bonus-malus
A bonus-malus rendszerről Kerékgyártó Csaba, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) ágazatvezetője elmondta, hogy a szabályozás 90 százaléka nemzetközi szinten dől el. Hozzátette, hogy európai összehasonlításban is jó ár-érték arányúaknak számítanak a magyar biztosítások, ami a lakossági biztosítások közül a kgfb-re is vonatkozik. A EU-n belül a hazai átlagos kgfb díj a harmadik legolcsóbb, miközben a széles fedezeti kör számos országnál is jobb hátteret biztosít. Több éves átlagban a fogyasztók 80 százaléka elégedett a kgfb szolgáltatással. A vétlen közlekedők körében is 75 százalék ez az arány.
Díjképzés
A Magyarországon 1992-ben indult bonus-malus rendszer a kármentes közlekedésre ösztönzi a járművezetőket. "A 10-es, legalacsonyabb díjat jelentő fokozatot a személyautók 35 százaléka érte el. Ha közülük valaki kárt okoz, akkor bonus 8-ba kerül vissza és így három évente újra elérheti a bonus 10-et. Az ő kockázata nagyobb, mint azé, aki például tíz éve bonus 10-ben van. A több fokozatú skálával, például a 25 fokozatúval is ez a probléma. Németországban és Ausztriában már nincs is kötelező bonus-malus rendszer. Ott a biztosítók saját díjkedvezmény-rendszert alkalmaznak. Nálunk a kártapasztalatokat a biztosítók a bonus-malus rendszerben különbözőképpen veszik figyelembe a díjképzésben" – tette hozzá Kerékgyártó Csaba.
230 milliárd forint
Tavaly egyébként a kötelező gépjármű felelősségbiztosításból származó díjbevétel 230 milliárd forintot érhetett el itthon. A kgfb több tényező együttes hatása miatt is drágult. A megnövekedett javítói költségek, a munkaerő és az alkatrészek drágulása is hozzájárult ehhez.
Nyitókép: Pixabay