Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Így lesz elég magyar alapanyag az ipar számára
2024.04.19 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ha így nő az áramigény, sötétbe borul Hollandia
Hollandiában rohamosan növekszik az áram iránti igény, a hálózat működtetéséért felelős egyik energiaszolgáltató kormányzati beavatkozást sürget. A tizenhét milliós országban nemcsak az elektromos autók töltését szolgáló privát, céges vagy köztéri csatlakozópontok száma szaporodik, hanem a napelemmel működő intézmények, otthonok száma is, tehát nemcsak az energiaigény, hanem a betáplálás menedzselése is kihívás.
Ingrid Thijjsen, az Alliander ügyvezetője úgy nyilatkozott, 2030-ig Amszterdam körül hat-nyolc új transzformátor-állomás kiépítésével lehetne csak megelőzni a túlterhelést. De az ilyen telepek építése már csak a nagyfokú beépítettség, a nagy népsűrűség miatt is problematikus, főleg Rotterdam és Amszterdam térségében.
Az Alliander áramszolgáltató adatai szerint csak Amszterdamban 29 ezer elektromos üzemű autó volt forgalomban 2016-ban, és ez a szám azóta meredeken növekedett. A vállalat élen jár az intelligens hálózatok fejlesztésében, részt vesz az Amsterdam Smart City programban, amely PPP-konstrukcióban fejleszti egyszerre a mobilitást, a lakossági elektronikus szolgáltatásokat, és dolgoz ki szociális, környezetvédelmi terveket az élhetőbb városért. Az okosvárosok fejlesztése azonban úgy tűnik, nem folyik olyan gyorsan, mint ahogy a lakosság változtat mobilitási szokásán.
Áramstop
Januárban történt meg először, hogy egy adott napszakra, este 6-tól este 9-ig egyes amszterdami kerületekben korlátozni kellett a lakossági áramfogyasztást, mivel teljes áramszünet veszélye állt fenn. A hazatérő emberek amellett, hogy tévézni, sütni-főzni kezdenek, elektromos autójukat is töltik, és ez egyre jobban igénybe veszi a hálózatot.
Ebből kifolyólag egy elektromos töltőállomásokat fenntartó cég ebben az esti időszakban szoftveres beavatkozással limitálja az érintett kerületek transzformátor-állomásainak teljesítményét, hogy azok ne tudjanak túlterhelődni.
A newmobility.news szakportál idézte az Elaad.nl töltőcég illetékesét, aki szerint a túlterhelés akkora, hogy ha 10 autót töltenek egy utcában, az száz további háztartás egyszerre történő hálózatra kapcsolásának felel meg, és ez már áramszünetet okozhat.
Az Alliander azt valószínűsíti, hogy ha ilyen ütemben nő a kereslet az áramra, a föld alatti vezetékeket sok helyen mindenképp cserélni kell, és ez rendkívüli beruházást igényel. A hálózatfejlesztés gyors üteme nagy munkaerőhiánnyal is párosul, a vállalat munkavállalási engedéllyel rendelkező menekültek betanítását, illetve még több technikumot végző pályakezdő alkalmazását tervezi.